dc.description.abstract |
У статті визначено та систематизовано натяки в номінаціях сучасних українських видавничих осередків за такими тематичними джерелами, як топоніми, міфологічні та біблійні реалії, реалії соціокультурних традицій українського етносу, художня література, антропоніми, космоніми. З’ясовано, що найбільш уживаними непрямими відсилання є топоніми. Рідко застосовують у назвах сучасних українських видавництв тематичні джерела-космоніми. Помічено, що літератори-засновники видавничих компаній віддають перевагу назвам, які відсилають до явищ і постатей українського літературного процесу. Іноді спостерігаємо вторинну алюзія або поєднання натяку на літературний твір і вказівки на назву міста.
Указівки на культурні й історичні факти створюють яскраві, виразні номінації, визначають місце розташування видавничого осередку, маркують видавничу продукцію за функціональним призначенням. Подекуди спостережено невідповідність алюзійності назв репертуару видавництв. Перспективи дослідження полягають у з’ясуванні всіх тематичних джерел номінацій сучасних українських видавництв. |
uk_UA |