Abstract:
У статті визначено та систематизовано натяки в номінаціях сучасних українських видавничих осередків за такими тематичними джерелами, як топоніми, міфологічні та біблійні реалії, реалії соціокультурних традицій українського етносу, художня література, антропоніми, космоніми. З’ясовано, що найбільш уживаними непрямими відсилання є топоніми. Рідко застосовують у назвах сучасних українських видавництв тематичні джерела-космоніми. Помічено, що літератори-засновники видавничих компаній віддають перевагу назвам, які відсилають до явищ і постатей українського літературного процесу. Іноді спостерігаємо вторинну алюзія або поєднання натяку на літературний твір і вказівки на назву міста.
Указівки на культурні й історичні факти створюють яскраві, виразні номінації, визначають місце розташування видавничого осередку, маркують видавничу продукцію за функціональним призначенням. Подекуди спостережено невідповідність алюзійності назв репертуару видавництв. Перспективи дослідження полягають у з’ясуванні всіх тематичних джерел номінацій сучасних українських видавництв.
Description:
Кравченко О.Л. Денотати алюзій у назвах сучасних українських видавництв / О.Л.Кравченко // Лінгвістика : зб. наук. пр. / За ред. проф. К. Д. Глуховцевої. - Старобільськ : ДЗ „ЛНУ імені Тараса Шевченка”, 2017. – № 1 (36). – С.208 - 215