Abstract:
Актуальність досліджуваної проблеми обумовлена екологічною кризою сьогодення людства та пошуками шляхів її вирішення в системі сучасної освіти. В історії педагогічної думки у різні історичні періоди поступово зложилася система поглядів на культуру життя людини в природі та гармонію взаємодії з нею, що дозволяє використати ці нароби. У статті на основі аналізу провідних педагогічних ідей визначено сучасні засади естетико-екологічного виховання особистості. Зроблено акцент на актуальності концепцій класиків вітчизняної педагогічної думки. Розглянуто особистий внесок Г. Сковороди, Г. Ващенко, К. Ушинського, В. Сухомлинського у проблему естетико-екологічного виховання особистості, що дозволяє накопичити матеріал необхідний для розуміння цілей, принципів, змісту, форм і методів роботи в сучасній українській школі; обґрунтувати нові підходи до вирішення проблем екологічного виховання молоді. Розробити нові технології естетико-екологічного (ноосферного) виховання особистості. Розробити програми підготовки фахівців вищої кваліфікації, здатних вести молодь до досягнення гармонії у взаєминах із природою.