Abstract:
У статті висвітлюється теоретичний та експериментальний аналіз зв’язку тендерної соціалізації зі складом сім’ї дівчат-підлітків з розумовою відсталістю і типовим розвитком. Вивчаються показники, якими характеризуються сім’ї, а саме, їх склад, характер і стиль спілкування з дитиною, наявність батька, особливості самої дитини, в тому числі інтелектуальні. Вивчаються критерії і показники самої статеворольової ідентичності, а також її вплив на структуру особистості: самооцінку, цінності і її поведінку. Такі методики як «Малюнок людини», «Незакінчені речення», бесіда з дівчатами-підлітками дали змогу зробити висновки стосовно значущості фігури батька для дівчини в кризовий період її життя, та окреслити ті параметри, які формуються у неї завдяки спілкуванню з батьком або чоловіком в родині, який демонструє для дівчини модель маскулінності.