Abstract:
Статтю присвячено проблемі навчання наукової писемного мовлення. Аналізуються можливості створення і апробація курсу, спрямованого на вирішення цього завдання. Проаналізовано досвід зарубіжних колег, які вирішують цю проблему. Число міжнародних контактів зростає дуже швидко, різко збільшується обсяг інформації, якою обмінюються люди.
Обмін інформацією відбувається як в усній формі мови, так і в письмовій. При обміні науковою інформацією це відбувається здебільшого в письмовій формі. Така форма спілкування вимагає володіння певними лінгвістичними навичками письмовій мови. Она має свої особливості. Загальновизнаною мовою міжнародного спілкування в науково-освітньому співтоваристві є англійська. Вчені обмінюються результатами своїх досліджень, публікуючи їх у вигляді статей, тез, дисертаційних робіт, монографій. Як показує досвід, головні проблеми пов'язані не стільки з тим, що доводиться писати нерідною мовою, а з тим, як правильно і логічно відповідно до норм міжнародного наукового співтовариства писати наукові статті. Незаперечна важливість вивчення професійної мови галузі, однак, продуктивним є і навчання фахівців навичкам перекладу, як усного, так і письмового. Оскільки вченимфілологам в першу чергу необхідно представляти результати своїх досліджень в письмовій формі, то і створюваний курс буде заснований на відпрацюванні прийомів письмового перекладу, який буде включати в себе навчання написання наукових статей англійською мовою відповідно до міжнародних вимог. Основу курсу становить формування в учнів академічного вокабуляра, вивчення речевих оборотів, характерних для сучасного наукового дискурсу, розвиток умінь академічного письма. Основна мета навчального курсу наукового письма та письмового перекладу для філологів – розвинути вміння писати наукові роботи англійською мовою (починаючи з перекладу назви і ключових слів і закінчуючи написанням статей на англійській мові). В результаті проведеного аналізу було розроблено пробний курс, для навчання письмової наукової мови студентів філологів, який вимагає практичної апробації і подальшого вдосконалення для широкого впровадження в процес навчання.
Description:
Демченко Н.О. Курс для навчання розвитку навичок наукового письмового мовлення студентів філологів / Н.О. Демченко // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка : Філологічні науки. - 2019. - № 7 (330), листопад. - статті 122-130