dc.contributor.author |
Биндас, О. М. |
|
dc.date.accessioned |
2020-01-23T12:20:11Z |
|
dc.date.available |
2020-01-23T12:20:11Z |
|
dc.date.issued |
2019 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/4762 |
|
dc.description |
Биндас О.М. Лінгвостилістичні засоби вираження емотивності у творі жанру жахів М. Шеллі „Франкенштейн, або Сучасний Прометей” / О.М. Биндас // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка : Філологічні науки. - 2019. - № 7 (330), листопад. - статті 47-56 |
uk_UA |
dc.description.abstract |
У статті авторка відмічає, що студенти філологічних факультетів для індивідуального читання в класичній літературі доволі часто обирають жанр жахів та твір М. Шеллі „Франкенштейн, або Сучасний Прометей”. Це доводить необхідність ґрунтовного дослідження лінгвостилістичних засобів вираження емотивності у вищезазначеному творі. Іманентна особливість досліджуваного тексту – хвилювати, впливати, примушувати переживати його зміст та приносити задоволення. Проаналізувавши відтворення емотивного поля даного жанру, яке має жанротвірний потенціал, можемо стверджувати, що негативними емоціями, які переважають у тексті „Франкенштейн”, є агонія, лють, злість, ненависть. Ці емоції взаємопов’язані, а тому реалізуються разом. Характерним для емотивного складника жанру жахів є зображення емоцій на тлі фізіологічних процесів, що дозволяє змалювати переживання героя крізь внутрішні зміни в його організмі та симптоми цих змін. У поданому творі літератури жахів найвиразніше передають емоції замальовки з соматизмами кров і серце. Емоції в жанрі літератури жахів вербалізуються за допомогою номінації емоції та її контекстуального опису. Серед лінгвостилістичних засобів вираження емотивності та оформлення жанрових особливостей твору жахів „Франкенштейн” домінують епітети, порівняння й метафори. Мовна реалізація концепту ЖАХ у творі М. Шеллі налічує 78 лексем fear та їх похідних у першотворі. Наприклад, у когнітемі захоронення лексема fear поєднується з основними жанротвірними лексемами так: лексемою corpse – 10 разів, coffin – 7, tomb – 3, grave – 10. Визначено, що твір насичений номінаціями емоцій agony, anguish, indignation, sorrow, wretchedness, rage, які адекватно відтворено прийомом добору стилістичних відповідників. |
uk_UA |
dc.description.sponsorship |
In the article the author notes that students of philological faculties often choose the horror genre and M. Shelley's work „Frankenstein, or Modern Prometheus” in the classical literature. This proves the need for a thorough study of the linguostylistic means of expression of emotionality in the mentioned above work. An inherent feature of the text under study is to excite, influence, compel to experience its content and bring pleasure. Having analyzed the reproduction of the emotional field of this genre, which has a special genre-forming potential, we can say that the negative emotions, that prevail in the text "Frankenstein", are agony, rage, anger and hatred. These emotions are interconnected and therefore are realized together. A characteristic feature of the emotional component of the horror genre is the depiction of emotions on the background of physiological processes, which allows to depict the experience of the character through the internal changes in his/her body and the symptoms of these changes. In this work of horror literature, the emotions of sketching with somatisms blood and heart are the most clearly conveyd. The emotions in the horror genre are verbalized by the nomination of the emotion and its contextual description. Linguistic stylistic means of expression of emotionality and framing the genre features of Frankenstein's horror work are dominated by epithets, comparisons and metaphors. The language implementation of the concept of horror in the work of M. Shelley has 78 tokens of fear and their derivatives in the original. For example, in the cognition the token of fear is combined with the main genreforming tokens as follows: token corpse – 10 times, coffin – 7, tomb – 3, grave – 10. It is determined that the work is saturated with nominations of emotions agony, anguish, indignation, sorrow, wretchedness and rage, which are adequately reproduced by the reception of a selection of stylistic correspondences. |
uk_UA |
dc.language.iso |
other |
uk_UA |
dc.publisher |
ДЗ "ЛНУ імені Тараса Шевченка" |
uk_UA |
dc.relation.ispartofseries |
Філологічні науки; |
|
dc.subject |
лінгвостилістичні засоби |
uk_UA |
dc.subject |
жанрові особливості |
uk_UA |
dc.subject |
жах |
uk_UA |
dc.subject |
Франкенштейн |
uk_UA |
dc.subject |
М.Шеллі |
uk_UA |
dc.title |
Лінгвостилістичні засоби вираження емотивності у творі жанру жахів М. Шеллі „Франкенштейн, або Сучасний Прометей” |
uk_UA |
dc.title.alternative |
Linguоstylistic means of expression of emotionality in M.Shelley's horror genre work „Frankenstein, or modern Prometheus” |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |