dc.contributor.author |
Ваховський, Л.Ц. |
|
dc.date.accessioned |
2020-01-22T12:54:03Z |
|
dc.date.available |
2020-01-22T12:54:03Z |
|
dc.date.issued |
2019 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/4752 |
|
dc.description |
Ваховський Л.Ц. Історія педагогіки як інтелектуальна історія / Л.Ц. Ваховський // Освіта та педогогічна наука. – 2019. - №2 (171), - С. 69-76 |
uk_UA |
dc.description.abstract |
У статті розглянуто особливості вико-ристання пізнавального потенціалу інте-лектуальної історії в сучасних історико-педагогічних розвідках.
Показано, що предметом дослідження інтелектуальної історії є не просто історія ідей, історія досягнень людського інте-лекту, результатів інтелектуальної творчої діяльності, а й історія самої цієї діяльності, соціальний контекст, культурне середови-ще, у якому вона здійснюється, історія по-ширення й сприйняття нових ідей. Евристична цінність інтелектуальної історії полягає в сприянні методологічному оновленню історії педагогіки, розширенні дослідницького простору та розвитку нау-кових уявлень про її статус, призначення й особливості як самостійної галузі знань на сучасному етапі. Інтелектуальна історія дає змогу вдосконалити процедуру проблема-тизації в історико-педагогічному дослід-женні, забезпечити на основі контекстуаль-ного підходу й телеологічного пояснення адекватність розуміння вираженої в педа-гогічному тексті ідеї, дозволить простежи-ти педагогічні ідеї в історичній динаміці (виникнення, поширення, трансформації, перспективи подальшого розвитку), сприятиме з’ясуванню не лише сутності педа-гогічних ідей як отриманих наукових ре-зультатів, а й особливостей інтелектуаль-ної культури того чи того періоду, інтелек-туальної діяльності, спрямованої на їх створення. |
uk_UA |
dc.description.sponsorship |
The article considers specific features of using cognitive potential of intellectual history in modern historical and pedagogical research.
It has been demonstrated that the subject of in-tellectual history research is not just the histo-ry of ideas, the history of achievements of hu-man intelligence, the results of intellectual creativity, but also the history of the activity itself, the social context, the cultural environ-ment in which it is carried out, the history of dissemination and perception of new ideas.
The heuristic value of intellectual history is the facilitation of methodological updating of history of pedagogy, expansion of the re-search field and development of scientific ide-as about its status, purpose and features as of an independent branch of knowledge. Intellec-tual history makes it possible to improve the problematization procedure in historical and pedagogical research, to ensure on the basis of a contextual approach and teleological expla-nation the adequacy of understanding of an idea expressed in a pedagogical text, to trace pedagogical ideas in historical dynamics (their emergence, dissemination, transformation, and prospects for further development). It can also contribute to revealing not only the essence of pedagogical ideas as the scientific results ob-tained, also the features of intellectual culture of a particular period and intellectual activity aimed at creating those ideas. |
uk_UA |
dc.language.iso |
other |
uk_UA |
dc.publisher |
ДЗ"ЛНУ імені Тараса Шевченка" |
uk_UA |
dc.relation.ispartofseries |
Освіта та педагогічна наука; |
|
dc.subject |
історія ідей |
uk_UA |
dc.subject |
інтелектуальна історія |
uk_UA |
dc.subject |
контекст |
uk_UA |
dc.subject |
екстерналізм |
uk_UA |
dc.subject |
інтерналізм |
uk_UA |
dc.subject |
телеологічне пояснення |
uk_UA |
dc.title |
Історія педагогіки як інтелектуальна історія |
uk_UA |
dc.title.alternative |
History of Peda-gogy as Intellectual History. |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |