Abstract:
У статті встановлено, що в сучасних умовах реформування освіти проблема підго-товки тренерів-викладачів містить низку пи-тань, які потребують вирішення або уточнен-ня. Розкрито сутність ключового поняття «тренер-викладач». Здійснено аналіз науко-во-педагогічних джерел щодо досліджува-ного феномену, який дозволяє стверджува-ти, що підготовка тренерів-викладачів є ме-тою спортивно-педагогічної освіти й безза-перечним завданням факультетів та інсти-тутів фізичного виховання і спорту. Вияв-лено специфіку підготовки тренерів-викла-дачів у закладах вищої освіти, яка полягає в тому, що студентська молодь до навчання у вищій школі, на відміну від однолітків, які обирають інші професії, проходить низку періодів допрофесійної підготовки. Визна-чено основу діяльності тренера-викладача, яку складає низка здібностей, найголовні-шими з них є педагогічні.
Поєднання професійних теоретичних і практичних навичок разом з особистісними здібностями визначають сучасного фахівця фізичної культури і спорту. Проаналізовано концепцію підготовки майбутніх тренерів-викладачів у закладах вищої освіти, схарак-теризовано та уточнено особливості спор-тивно-педагогічної освіти. По-перше, у процесі професійної підготовки фахівця цього профілю забезпечується поєднання спортивної і педагогічної освіти. По-друге, складником професіоналізму тренера-викладача є психолого-педагогічна підго-товка, результатом якої є відповідні компе-тентності й особистісні якості. По-третє, тренер-викладач повинен мати базову спортивну підготовку з видів спорту.