dc.contributor.author |
Гоголь, Н. В. |
|
dc.date.accessioned |
2020-01-21T08:56:51Z |
|
dc.date.available |
2020-01-21T08:56:51Z |
|
dc.date.issued |
2019 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/4731 |
|
dc.description |
Гоголь Н. В. Ґенеза проблеми культурологічного підходу у викладанні словесності в методичній думці другої половини хіх століття / Н. В. Гоголь // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка : Педагогічні науки. - 2019. - №3 (326) травень. - С.133 - 146 |
uk_UA |
dc.description.abstract |
У статті розкрито проблему культурологічного підходу до викладання словесності у працях учених другої половини ХІХ століття, на основі аналізу та вивчення архівних документів, навчальних планів, програм, підручників окреслено основні тенденції, які заклали основу для подальшого становлення і розвитку культурологічного підходу у вітчизняній шкільній літературній освіті. Визначено нові підходи до методики викладання словесності, що розроблялися провідними методистами своєї доби, акцентовано увагу на проблемі використання на уроках словесності образотворчого мистецтва з метою проведення порівняльних паралелей між літературними творами та мистецтвом живопису. Доведено, що на розвиток методичної думки в Україні середини ХІХ століття значний вплив мали напрацювання російських учених-педагогів М. Бродського, М. Бунакова, Ф. Буслаєва, В. Вахтерова В. Водовозова, О. Галахова, В. Острогорського, І. Соловйова, В. Стоюніна, Д. Тихомирова, К. Ушинського В. Шереметьєвського, О. Острогорського - представників логіко- стилістичної, освітньо-виховної та етико-естетичної течій у навчанні літератури. Ідеї культурологічного підходу на засадах гуманізації освіти виокремлено у педагогічних працях українських учених О. Духновича та М. Пирогова. Доведено, що ученими-методистами другої половини ХІХ століття було закладено лише основи, підвалини аналізу художнього твору в культурологічному контексті в сучасному його розумінні. |
uk_UA |
dc.description.sponsorship |
The article deals with the problem of culturological approach in the teaching of Literature in the scientific works of the second half of the XIX century. On the basis of studying of archival documents, training plans, programs and textbooks, the main tendencies that laid the foundation for the further formation and development of culturological approach in the national school literary education are outlined. The new approaches to the Method of teaching the Literature, developed by leading Methodists of that time are defined. The main attention is paid to the problem of using the art of painting on the Literature lessons with the aim of the comparative analysis between literary works and the art of painting. It is proved that the works of such Russian scientists-teachers as M. Brodsky, M. Bunakov, F. Buslaev, V. Vakhterov, V. Vodovozov, O. Galakhov, V. Ostrogorsky, I. Soloviov , V. Stoiunin, D. Tykhomyrov, K. Ushinsky V. Sheremetievsky,
O. Ostrogorsky - the representatives of the logical-stylistic, educational and ethical-aesthetic trends in the teaching of Literature - had a significant impact on the development of methodical thought in Ukraine in the middle of the XIX century. It is found out that in the 50-60-ies of the ХІХ century the scientifically based technology of reading and teaching the Literature is distinguished, and the ideas of the humanization of education and culturological approaches to teaching the subjects gradually continue to be established in it. The ideas of culturological approach are distinguished in the pedagogical works of Ukrainian scholars O. Dukhnovich and M. Pirogov on the basis of humanization of education. It is proved that the Methodists of the second half of the ХІХ century laid only the bases of the analysis of the artwork in the culturological context in its modern sense. |
uk_UA |
dc.language.iso |
other |
uk_UA |
dc.relation.ispartofseries |
педагогічні науки; |
|
dc.subject |
методика викладання словесності |
uk_UA |
dc.subject |
праці методистів ІІ половини ХІХ століття |
uk_UA |
dc.subject |
вітчизняна шкільна літературна освіта |
uk_UA |
dc.subject |
гуманізація освіти |
uk_UA |
dc.subject |
культурологічний підхід |
uk_UA |
dc.title |
Ґенеза проблеми культурологічного підходу у викладанні словесності в методичній думці другої половини хіх століття |
uk_UA |
dc.title.alternative |
The Genesis of the Problem of Culturological Approach in the Teaching of Literature in the Methodical Thought of the Second Half of the XIX Century |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |