Abstract:
У статті розкрито особливості інтерактивного навчання у розвитку комунікативної компетентності учнів. На основі узагальнення наукових праць визначенно актуальність інтерактивного навчання в парадигмі компетентнісного підходу на уроках української мови. Актуалізовано важливість сучасних методів навчання, які можуть зробити процес навчання активним, а мислення учнів - творчими і самостійними.
Сутність інтерактивного навчання полягає в тому, що навчальний процес відбувається за умов постійної, активної взаємодії всіх учнів.
Теоретичною основою запровадження інтерактивних методів навчання мусять бути системний, особистісно зорієнтований та діяльнісний підходи до побудови дидактичних процесів; теорія оптимізації педагогічного процесу, а також інваріантність процесу навчання, уроку як конкретної форми існування процесу засвоєння знань і методу навчання як мікродіяльності навчання.
Обгрунтовано доцільність застосування інтерактивного навчання у процесі навчання здобувачів освіти на уроках української мови.
Підкреслено, що організація інтерактивного навчання передбачає моделювання життєвих ситуацій, спільне вирішення проблеми на основі аналізу обставин.
Схарактеризовано умови, за яких впровадження активних методів навчання буде успішним; розкрито особливості інтерактивного навчання; подано активні методи навчання, що можуть бути використані для формування мовленнєвих умінь і навичок учнів на уроках української мови.