dc.contributor.author |
Бондаренко, Н. В. |
|
dc.date.accessioned |
2020-01-20T10:24:31Z |
|
dc.date.available |
2020-01-20T10:24:31Z |
|
dc.date.issued |
2019 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/4715 |
|
dc.description |
Бондаренко Н.В.Робота над виразністю й образністю українського мовлення старшокласників / Н.В Бондаренко // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка : Педагогічні науки. - 2019. - №3 (326) травень. - С.107- 116 |
uk_UA |
dc.description.abstract |
У статті розкрито проблему збагачення й увиразнення мовлення здобувачів освіти виражальними засобами української мови. Проаналізовано теоретичні аспекти виражальних засобів мови й формування в учнів здатності сприймати, аналізувати і використовувати їх у мовленні. Акцентовано увагу на когнітивному аспекті мовних засобів. Доведено, що вони поповнюють смисловий ресурс мови, употужнюють її пізнавальний потенціал, активують когнітивні процеси, стимулюють креативність, різнобічно висвітлюють об’єкт, формують іншу категоризацію предметів, явищ, утворюють їх асоціативне поєднання. Проаналізовано джерела збагачення образного українського мовлення - інтонаційні, лексичні, фразеологічні, словотворчі, граматичні, стилістичні. Схарактеризовано різні види тропів, стилістичні фігури. З’ясовано, що доцільне використання образних засобів української мови забезпечує оптимізацію, конкретизацію, упредметнення, генералізацію й економію мовних ресурсів, продукує нову інформацію і нові знання. Визначено зміст роботи зі збагачення мовлення старшокласників виражальними засобами мови на основі міжпредметних зв’язків з літературою, яка є вмістилищем художніх засобів. Викладено практико-орієнтовані відомості, засвоєння яких сприятиме розвиткові в учнів здатності доцільно використовувати виражальні засоби мови. Визначено систему завдань і вправ, що забезпечать аналіз, відтворення й доцільне використання у мовленні засобів образності. |
uk_UA |
dc.description.sponsorship |
The article deals with the problem of enriching and expressing the language of the applicants of education by expressive means of the Ukrainian language. Attention is drawn to the cognitive potential of figurative means of language. Their expedient use ensures the specification, generalization and saving of linguistic resources, produces new information and new knowledge. The content of work on the enrichment of the broadcasting of senior pupils by expressive means of language is determined on the basis of interdisciplinary connections with literature, which is a repository of artistic means. Practical information-based information is presented, the assimilation of which will contribute to the development of the ability to use the expressive means of language. The sources of wealth of figurative Ukrainian language are analyzed. Different types of tropes are described. The system of tasks and exercises, which will provide analysis, reproduction and expedient use of means of imagery in the speech, is defined. This is a text job; analysis of the content and form of texts of different styles, types and genres of speech; listening, reading, vocabulary; conversation in content; observation; linguistic analysis, clarification of the stylistic affiliation of the text and its features, criteria for distinguishing styles, figurative-expressive function of the linguistic units as means of expressiveness, their semantic tints, emotional color, analytical observations of means of expressiveness and their stylistic functions in understanding the meaning and form of utterance; definition of communicative-stylistic qualities of speech; the transformation of texts, it is expedient to use multi-level and varied means of expressiveness and observance of communicative-stylistic signs of speech during the preparation of their own statements, recite poems, reading prose. |
uk_UA |
dc.language.iso |
other |
uk_UA |
dc.publisher |
ДЗ "Луганський національний університет імені Тараса Шевченка" |
uk_UA |
dc.relation.ispartofseries |
Педагогічні науки; |
|
dc.subject |
виражальні засоби мови |
uk_UA |
dc.subject |
когнітивний потенціал |
uk_UA |
dc.subject |
збагачення мовлення |
uk_UA |
dc.subject |
урок української мови |
uk_UA |
dc.subject |
10 - 11 класи |
uk_UA |
dc.title |
Робота над виразністю й образністю українського мовлення старшокласників |
uk_UA |
dc.title.alternative |
Work on the Expressiveness and Imagery of the Ukrainian Broadcast of Senior Pupils |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |