dc.contributor.author |
Родюк, Н. Ю. |
|
dc.contributor.author |
Голюк, О.А. |
|
dc.date.accessioned |
2020-01-20T07:32:07Z |
|
dc.date.available |
2020-01-20T07:32:07Z |
|
dc.date.issued |
2019 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/4708 |
|
dc.description |
Родюк Н.Ю. Шляхи ефективного формування діалогічного мовлення учнів на уроках навчання грамоти / Н. Ю.Родюк ,О. А.Голюк // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка : Педагогічні науки. - 2019. - №3 (326) травень. - С. 64 -74 |
uk_UA |
dc.description.abstract |
У статті розкрито шляхи ефективного формування діалогічного мовлення дітей на уроках навчання грамоти. Автори наголошують, що надзвичайно важливою ланкою в роботі над розвитком діалогічного мовлення першокласників є ретельний підбір дидактичного матеріалу до уроку розвитку комунікативних умінь. Проаналізовано Державний стандарт початкової освіти з точки зору здатності здобувачів освіти спілкуватися українською мовою. Зазначено психологічні особливості дітей шестирічного віку, які необхідно враховувати при формуванні діалогічних умінь учнів, а також ряд чинників, які впливають на діалогічне мовлення дітей молодшого шкільного віку. У статті розкрито особливості діалогічного мовлення, а також проаналізовано ряд умінь першокласників, що необхідні для формування діалогічного мовлення. Автори звертають увагу на те, що з перших шкільних уроків розвиток мовлення дитини змінюється під впливом того, що мова як система комунікації стає предметом шкільного навчання, а також до усного мовлення додається освоєння писемного. Автори детально схарактеризували способи, завдяки яким здійснюється навчання діалогічного мовлення (використання діалогу за зразком; на основі поступового створення діалогу; через створення комунікаційної ситуації). У статті подано приклади формування діалогічного мовлення першокласників у вигляді таких прийомів: розмови вчителя з учнями, тобто імпровізований діалог, прийом словесних доручень, привчання дитини до правил мовленнєвого етикету, усний звіт дитини про виконане доручення, прийом створення спеціальних мовленнєвих ситуацій, відтворення реальної життєвої ситуації, бесіда. Автори наголошують, що однією з вимог, зазначеною у змістовій лінії «Взаємодіємо усно», є вміння здобувачів освіти в першому класі відтворювати за ролями діалог із прослуханих казок, розповідей. |
uk_UA |
dc.description.sponsorship |
The article reveals the ways of effective formation of dialogical speech of children at the lessons of teaching reading and writing skills. The authors emphasize that extremely important section in the work on the development of dialogical speech of first-grade schoolchildren is the careful selection of didactic material in the lesson of communicative skills development. The State standard of primary education is analyzed in terms of the ability of education applicant to communicate in Ukrainian. The psychological peculiarities of children of the age of six years, which must be taken into account forming dialogical abilities of schoolchildren, as well as a number of factors influencing the dialogical speech of junior schoolchildren, are indicated. The article reveals the features of dialogical speech, as well as analyzes a number of skills of first-grade schoolchildren, which are necessary for the formation of dialogical speech. The authors emphasize that teaching the dialogic speech educator teaches children to build replicas with complete sentences, educates the patriots of Ukraine. The authors describe in detail the ways in which the teaching of dialogical speech is used (using a dialogue on the model, on the basis of the gradual creation of dialogue, through the creation of communication situation). The article gives examples of the formation of dialogical speech of first-grade schoolchildren in the form of such techniques: conversations between teachers and pupils, that is, improvised dialogue, reception of verbal orders, child's training in the rules of speech etiquette, oral report of the child on the fulfilled assignment, reception of creation of special speech situations, reproduction of a real life situation, conversation. The authors emphasize that one of the requirements stated in the «Interact Oral» content line is the ability of first-grade schoolchildren to reproduce the roles of the dialogue from listened to fairy tales, stories. |
uk_UA |
dc.language.iso |
other |
uk_UA |
dc.publisher |
ДЗ "ЛНУ імені Тараса Шевченка" |
uk_UA |
dc.relation.ispartofseries |
педагогічні науки; |
|
dc.subject |
діалогічне мовлення |
uk_UA |
dc.subject |
уроки грамоти |
uk_UA |
dc.subject |
діалогічні уміння першокласників |
uk_UA |
dc.title |
Шляхи ефективного формування діалогічного мовлення учнів на уроках навчання грамоти |
uk_UA |
dc.title.alternative |
Ways of Effective Formation of Dialogical Speech of Schoolchildren at the Lessons of Teaching Reading and Writing Skills |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |