Abstract:
У статті розкрито особливості організації мовно-літературної освіти школярів засобами мов корінних народів та національних меншин України на адаптаційно-ігровому етапі навчання, зокрема у другому класі. Розкрито особливості інтегрованого підходу до планування мовно-літературної освіти, що передбачає доцільне поєднання в одному навчальному розділі лінгвістичного та літературного матеріалу, комунікативних завдань на використання у власному мовленні учнів набутих мовних уявлень й мовленнєвих умінь. Автор характеризує специфічні прийоми задля формування і розвитку комунікативної та літературної компетентностей учнів других класів (репродуктивні, оперативні, продуктивно -творчі), аналізує дидактичні матеріали до уроків російської мови і читання в одному з варіативних підручників для другого класу (спроможність сформувати у школярів цілісне уявлення про оточуючий світ; врахування співвідношення індивідуальної, парної, групової, колективної роботи на уроці; особливості структурування освітнього модулю; формування уміння працювати з різними джерелами інформації тощо). Розкрито потенціал діяльнісного підходу до мовно-літературної освіти учнів з урахуванням провідної мети вивчення мови народу національної меншини - формування мовної особистості громадянина України.