dc.contributor.author |
Янь, Лі. |
|
dc.date.accessioned |
2020-01-17T09:29:21Z |
|
dc.date.available |
2020-01-17T09:29:21Z |
|
dc.date.issued |
2019 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/4703 |
|
dc.description |
Янь Лі. Музика як полілог культур у сучасному глобальному світі у контексті формування полікультурної компетентності майбутніх вчителів музичного мистецтва / ЛІ. Янь // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка : Педагогічні науки. - 2019. - № 6 (329), жовтень. - Ч. 2. - С. 266-276 |
uk_UA |
dc.description.abstract |
У статті проаналізовано роль музики та музичної освіти у контексті
полілогу культур у сучасному глобальному світі у зв’язку із вирішенням
проблеми формування полікультурної компетентності майбутніх
вчителів музичного мистецтва. Автор наголошує на необхідності ціннісного осмислення музично- освітніх процесів у контексті розвитку полінаціональної музичної культури; визнання полікультурності як історично обумовленого
природнього прояву музичної творчості; усвідомлення потреби
проникнення у колективну й індивідуально-авторську музичну творчість;
стимулювання емоційної й інтелектуальної сфер у пошуку людиною
самостійних шляхів знаходження цілісної картини музично-культурної
реальності; включення діалогічної (полілогічної) парадигми у процес
засвоєння й відтворення національних і загальнолюдських цінностей
музичної культури. |
uk_UA |
dc.description.sponsorship |
The article deals with the analysis of the role of music and musical
education in the context of a polylogue of cultures in the modern global world
in connection with the solution of the problem of formation of polycultural
competence of future teachers of musical arts. The author arrives at the conclusion that there is a strong necessity to understand the value of the musical and educational processes; to acknowledge the phenomenon of polyculturalism as a historically
preconditioned natural manifestation of musical creativity; to become aware of
the urgent need to penetrate into a collective and individual (author’s) musical
creations; to encourage the emotional and intellectual spheres in a man’s
search for original ways of finding the integral picture of musical and cultural
reality; to implement a dialogical (polylogical) paradigm into the process of
acquiring and reproduction of the national and universal values of the musical
culture. It is worth mentioning that the national and cultural interaction makes it
possible to integrate all the achievements of the past and the present in the
musical and educational process, to encourage the polycultural ability of a
man’s mind ready to transform the surrounding musical world, thus providing
its gradual progressive development. |
uk_UA |
dc.language.iso |
other |
uk_UA |
dc.publisher |
ДЗ"ЛНУ імені Тараса Шевченка" |
uk_UA |
dc.relation.ispartofseries |
Педагогічні науки; |
|
dc.subject |
музичне мистецтво |
uk_UA |
dc.subject |
полілог культур |
uk_UA |
dc.subject |
глобалізація |
uk_UA |
dc.subject |
полікультурна компетентність |
uk_UA |
dc.subject |
вчителі музичного мистецтва |
uk_UA |
dc.title |
Музика як полілог культур у сучасному глобальному світі у контексті формування полікультурної компетентності майбутніх вчителів музичного мистецтва |
uk_UA |
dc.title.alternative |
Music as polylogue of cultures in modern global world in context of formation of polycultural competence of future teachers of musical arts |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |