Abstract:
У статті проаналізовано досвід кафедри природничих та соціально-гуманітарних дисциплін КВНЗ «Житомирський медичний інститут» Житомирської обласної ради у гуманітарній підготовці студентів-медиків освітніх ступенів бакалавр, магістр. Визначено основні чинники, які обґрунтовують необхідність вивчення природничих та соціально-гуманітарних дисциплін та отримання гуманітарної підготовки: здатність мислити, розуміння світу, можливість прогнозування суспільно-політичних та культурно-історичних процесів. Окреслено засади на яких будує свою діяльність кафедра: органічне поєднання програмних вимог, сформульованих у документах міжнародних організацій щодо прав і свобод людини й громадянина з положеннями державних документів, які визначають сутність гуманітарної політики України на сучасному етапі; забезпечення переходу від «закритої», моноідеологічної методології викладання навчальних дисциплін до сучасної методології; втілення таких основних принципів гуманітарної освіти як фундаментальність, системність, єдність логічного та історичного, національного і загальнолюдського, суспільного та особистісного, теоретичного і практичного, навчального і виховного; ознайомлення студентів з накопиченим світовим культурним знанням про людське суспільство, місце і соціальне призначення особистості, з сутністю культури як світу людини; впровадження принципу плюралізму в наукових підходах і методиках, який спрямований на дискусійний спосіб з’ясування істини, діалогової форми навчання; координування наукової роботи із завданнями гуманітарної підготовки студентів інституту; виховування у студента високих гуманістичних якостей: людяності, поваги до людей, людської гідності, культури спілкування та цивілізованого співжиття; формування фахівця-інтелігента, особистості, носія ідей відродження національної самобутності. Проаналізовано вплив такої підготовки на успішне формування та зростання показників професійного навчання студентів медичного закладу.
Description:
Махновська І. Р. Суспільно-гуманітарна підготовка студентів-медиків – запорука успішного формування та якісного зростання показників їхньої професійної підготовки / І.Р. Махновська , І. М. Круковська // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка : Педагогічні науки. - 2019. - № 6 (329), жовтень. - Ч. 2. - С. 62-72