dc.contributor.author |
Грицай, Я. О. |
|
dc.date.accessioned |
2020-01-15T09:49:20Z |
|
dc.date.available |
2020-01-15T09:49:20Z |
|
dc.date.issued |
2019 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/4670 |
|
dc.description |
Грицай Я.О. Ліцензування та акредитація приватних університетів – досвід Німеччини / Я.О. Грицай // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка : Педагогічні науки. - 2019. - № 6 (329), жовтень. - Ч. 2. - С.14-25 |
uk_UA |
dc.description.abstract |
Найефективнішими сучасними формами управління ВЗО є ліцензування, експертиза, (оцінка) та акредитація. В Німеччині до всіх процедур моніторингу якості, як і до розв’язання інших завдань Болонської декларації обов’язково долучаються представники Вільного союзу студентів та Федерального союзу роботодавців. Особлива увага приділяється оцінці успішності студентів, науково-дослідної роботи та міжнародних зв’язків. Ліцензування та акредитація здійснюються державними чи іншими органами на основі усталених критеріїв, адже ВЗО або програми навчання повинні відповідати певним мінімальним вимогам. Оцінка (атестація) може ґрунтуватися на джерелах інформації широкого спектру, і до неї можуть бути залучені як місцеві, так і запрошені фахівці. Її головною метою можуть бути як процес, так і результати навчання. Проте загалом, розрахунок на диференційоване й детальне оцінювання нагадує акредитацію та ліцензування з їхнім порогом мінімальних вимог. У тексті Берлінського комюніке наголошується на відповідальності кожного навчального закладу за
якість навчання і створення можливостей для перевірки якості вищої освіти на національному рівні. Зокрема вказується, що система забезпечення якості освіти повинна включати оцінку програм і навчальних закладів (у тому числі, оцінювання, зовнішню експертизу, участь студентів і публікацію результатів) та передбачати наявність акредитації, сертифікації або подібних процедур. Зауважимо, що терміни «ліцензування», «експертиза», «оцінка» та «акредитація» не завжди адекватно використовуються в країнах Центральної, Східної та Західної Європи в дискусіях щодо питань політики в галузі освіти [Особливості систем оцінки]. Це, головним чином, стосується термінів і процедур акредитації та атестації (оцінки).
Деколи складно чітко розрізнити «ліцензування», «акредитацію», «експертизу» та «оцінку», оскільки як у дискусіях, так і на практиці, мають місце перетин і навіть змішування цих понять і процесів. |
uk_UA |
dc.description.sponsorship |
The most effective modern forms of WHO management are licensing, expertise, (evaluation) and accreditation. In Germany, representatives of the Free Students 'Union and the Federal Employers' Union must be involved in all quality monitoring procedures, as well as in solving other tasks of the
Bologna Declaration. Particular attention is given to assessing student achievement, research and international relations. Licensing and accreditation are carried out by government or other bodies on the basis of established criteria, since WHO or training programs must meet certain minimum
requirements. Assessment (certification) can be based on sources of information of a wide range, and can be involved by both local and invited experts. Its main purpose can be both process and learning outcomes. However, in general, the calculation of differentiated and detailed assessment is reminiscent of accreditation and licensing with their minimum requirements threshold. The Berlin text of the communiqué stresses the responsibility of each educational institution for the quality of education and the creation of opportunities to check the quality of higher education at national level. In particular, it is stated that the quality assurance system of the education should include evaluation of programs and educational institutions (including evaluation, external expertise, student involvement and publication of results) and provide for accreditation, certification or similar procedures. Note that the terms "licensing", "expertise", "assessment" and "accreditation" are not always adequately used in Central, Eastern and Western European countries in discussions on education policy [Features of assessment systems]. This mainly applies to the terms and procedures of accreditation and certification (assessment). Sometimes it is difficult to clearly distinguish between "licensing", "accreditation", "expertise" and "evaluation", because in discussions and in practice, there are intersections and even a mix of these concepts and processes. |
uk_UA |
dc.language.iso |
other |
uk_UA |
dc.publisher |
ДЗ"ЛНУ імені Тараса Шевченка" |
uk_UA |
dc.relation.ispartofseries |
Педагогічні науки; |
|
dc.subject |
вищий навчальний заклад |
uk_UA |
dc.subject |
приватний вищий навчальний заклад |
uk_UA |
dc.subject |
освітня діяльність |
uk_UA |
dc.subject |
атестація (оцінка) |
uk_UA |
dc.subject |
ліцензування |
uk_UA |
dc.subject |
акредитація |
uk_UA |
dc.subject |
експертиза |
uk_UA |
dc.subject |
сертифікат |
uk_UA |
dc.title |
Ліцензування та акредитація приватних університетів – досвід Німеччини |
uk_UA |
dc.title.alternative |
Licensing and accreditation of private universities – the experience of Germany |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |