dc.contributor.author |
Гогохія, Н. |
|
dc.date.accessioned |
2020-01-13T10:05:45Z |
|
dc.date.available |
2020-01-13T10:05:45Z |
|
dc.date.issued |
2019 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/4628 |
|
dc.description |
Гогохія Н. Мілітаризація дискурсу дитини в УРСР 1929–1939 рр. / Н. Гогохія // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка : Педагогічні науки. - 2019. - №5 (328) червень- С. 81-94 |
uk_UA |
dc.description.abstract |
У статті аналізуються особливості процесу мілітаризації дискурсу дитини в радянській Україні 1929-1939 рр., основні форми та прийоми цього процесу.Актуальність теми статті обумовлюється тим, що „культ
боротьби” є однією з ключових ознак тоталітарної ідеології. У радянському Союзі він традиційно будувався навколо таких ключових знаків як „боротьба”, „ворог”, „вороже оточення”, „жертва”, „кров”, „помста”, „смерть”. Ці знаки зв’язували ланцюжками еквівалентності політику (класова боротьба), економіку (боротьба за врожай, за темпи тощо), сферу освіти (боротьба за політехнічну школу”), і в усіх сферах фігурували поняття з мілітарною генеалогією. У 1929–1939-х рр.
відбувалась поступова мілітаризація всіх сфер життя і дитячий світ не
став виключенням.Тема військово-патріотичного виховання радянських дітей у
1930-х рр. знаходила часткове висвітлення в радянських узагальнюючих
працях з історії піонерії, але лише побіжно, в переліку позитивних
досягнень дитячого руху, серед прикладів розвитку інтернаціональної
роботи та дитячої допомоги партії і уряду у соцбудівництві. Ця
проблематика привертає увагу сучасних російських дослідників, але вони
зосередились на мілітаризації молоді взагалі, майже не приділяючи увагу
піонерам, і переважно на регіональному рівні. За допомогою методу дискурс-аналізу розкривається зміст текстів для дітей, їх ідеологічне навантаження. Виявлено контекст використання термінології з мілітарною генеалогією, вживання понять „смерть”, „кров”, „помста”, „боротьба”, „ненависть” в текстах для дітей.
Характеризуються методи залучення дітей за допомогою мілітаристської риторики до політичних кампаній радянської влади, таких як колективізація, боротьба з класовими ворогами, воєнізація. Визначаються основні дискурсивні засоби творення ідентичності української радянської дитини та вияви результатів цього процесу у повсякденному житті. |
uk_UA |
dc.description.sponsorship |
The article analyzes the peculiarities of the militarization process of
child's discourse in Soviet Ukraine 1929-1939, the main forms and methods of
this process. The relevance of the article topic is explained by the fact that the
“cult of struggle” is one of the key features of totalitarian ideology. In the
Soviet Union, it was traditionally built around such key signs as "struggle",
"enemy", "hostile environment", "victim", "blood", "revenge", "death". These
signs linked the chains of equivalence to politics (class struggle), economics
(struggle for harvest, pace, etc.), education (struggle for polytechnic school),
and in all spheres concepts with military genealogy appeared. In the 1929-
1939s. there was a gradual militarization of all spheres of life, and the
children's world was no exception. The theme of military-patriotic education of Soviet children in the 1930s found a partial reflection in Soviet general works on the history of
pioneers, but only in passing, in the list of positive achievements of the
children's movement, including examples of successful development of the
Party, Komsomol, teachers and kids. This issue attracts the attention of
modern Russian researchers, but they focused on the militarization of young
people in general, paying little attention to the pioneers, and mainly at the
regional level. Using the method of discourse analysis the content of texts for
children, their ideological component is revealed. The context of the use of
terminology with military genealogy, the use of the concepts “death”, “blood”,
“revenge”, “struggle”, “hatred” in texts addressed to children is presented.
Methods of attracting children to political campaigns of power, such as
collectivization, the struggle against class enemies, militarization with the help
of military rhetoric are characterized. The main discursive means of forming
the identity of a Ukrainian Soviet child and the manifestation of the results of
this process in everyday life are determined. |
uk_UA |
dc.language.iso |
other |
uk_UA |
dc.publisher |
ДЗ"ЛНУ імені Тараса Шевченка" |
uk_UA |
dc.relation.ispartofseries |
Педагогічні науки; |
|
dc.subject |
дискурс |
uk_UA |
dc.subject |
мілітаризація |
uk_UA |
dc.subject |
класові вороги |
uk_UA |
dc.subject |
смерть |
uk_UA |
dc.subject |
боротьба |
uk_UA |
dc.subject |
ідентичність |
uk_UA |
dc.subject |
мілітаристська термінологія |
uk_UA |
dc.subject |
ідеал дитини |
uk_UA |
dc.subject |
„вірні ленінці” |
uk_UA |
dc.subject |
едіа-простір |
uk_UA |
dc.title |
Мілітаризація дискурсу дитини в УРСР 1929– 1939 рр. |
uk_UA |
dc.title.alternative |
Militarization of child's discourse in the USSR in 1929–1939. |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |