Abstract:
Статтю присвячено виявленню й вивченню ідей фізкультурно-оздоровчої діяльності в педагогічній спадщині А. Макаренка. Показана важливість педагогічної майстерності, авторитету й такту педагога-вихователя щодо необхідності застосування засобів фізичного виховання й спорту в роботі з дітьми. Розкрито значення єдності школи, педагогів і батьків в організації фізкультурно оздоровчої діяльності дітей, спрямуванні її на шлях вирішення завдань громадянського виховання. Установлено важливість рухових ігор як цілковито необхідного компонента освітньо-виховного процесу, що має на меті поступове привчання дитини до фізичних і вольових дій як необхідних складників майбутньої праці ‒ головної умови життя людини в соціумі. Виділено та описано погляди А. Макаренка на спортивну діяльність через призму завдань виховання в учнів свідомої дисципліни, почуття обов'язку та відповідальності. Визначено, що засобами і методами вирішення таких завдань є вправи у вольовому подоланні труднощів, у боротьбі з перешкодами, перенесенні тих чи тих позбавлень, реалізованих у формах не індивідуалі зованого характеру, а таких, що виконуються в колективі і для колективу.