Abstract:
Стаття присвячена дослідженню особливостей французької мовної картини світу, актуалізованих у фразеологічних одиницях з кулінарно-гастрономічним компонентом. Для цього було виокремлено відповідні фразеологізми із збірки „1001 улюблений вираз французів” та проаналізовано їх. Було розроблено їх тематичну та фразеосемантичну класифікації на основі продуктів харчування (хліб, вино, риба, масло тощо), способу їх споживання (їсти пити, ковтати тощо), формою відображення дійсності: номінація, дія, якісна характеристика, перифраз тощо.
Було виокремлено й розглянуто 62 концепти, вербалізовані у досліджуваних фразеологізмах, та відповідно до кількості фразеологізмів, що їх містять, визначено їх пріоритетність у французькій ментальності. Було з’ясовано, що культурні особливості французького народу також проявляються і у виборі кулінарно-гастрономічного компоненту при вербалізації концептів. Французькі фразеологізми з кулінарно-гастрономічним компонентом виявляють важливі риси характеру французького народу та дають можливість краще його зрозуміти.
Description:
Шаповалова Л. В. Французькі фразеологізми з кулінарним компонентом як дзеркало ментальності / Л. В. Шаповалова, В.І. Майоренко // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка : Філологічні науки. - 2019. - №2 (325) квітень. - Ч. 2. - С. 252-262