dc.contributor.author |
Пришляк, О.Ю. |
|
dc.date.accessioned |
2019-12-04T08:42:18Z |
|
dc.date.available |
2019-12-04T08:42:18Z |
|
dc.date.issued |
2019 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/4393 |
|
dc.description |
Пришляк О.Ю. Проблема визначення сутності полікультурної компетенції і полікультурної компетентності майбутніх фахівців соціономічних професій у контексті компетентнісного підходу / О.Ю. Пришляк // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка : Педагогічні науки. - 2019. - №1 (324) березень. - Ч. 2. – С.102-111 |
uk_UA |
dc.description.abstract |
У статті аналізується компетентнісний підхід як методологічна
основа формування полікультурних компетенції і компетентності.
Підкреслюється, що результатом впровадження компетентнісного
підходу в навчальний процес є формування полікультурних компетенції і
компетентності. Відповідно компетентнісний підхід розглядається як
процес формування сукупності інтелектуальних, психологічних якостей і
властивостей особистості, її світоглядних уявлень, засвоєння професійно
спрямованих знань, умінь і навичок, що дозволить майбутньому фахівцю
соціономічної сфери ефективно реалізовувати на практиці свій
інтелектуальний і професійний потенціал. |
uk_UA |
dc.description.sponsorship |
The article analyzes the competence approach as a methodological basis
for the formation of intercultural competencies and competence. It is
emphasized that the result of introducing a competent approach in the
educational process is the formation of competencies and competence;
transferring the emphasis from the acquisition of knowledge to the formation of
skills and aptitudes purposefully use the acquired knowledge for successful
professional activities. Accordingly, the competence approach can be
considered as a program of restructuring the educational process for the
formation of a set of intellectual, psychological qualities and personality traits,
its ideological ideas, the acquisition of professionally oriented knowledge, skills
and abilities, which will enable the future specialist of the socionomic sphere to
implement effectively their intellectual and professional potential in practice.
The article also analyzes the problem of determining the hierarchical
subordination and comparison of the concepts of intercultural competencies
and competence, their role in the formation of the readiness of future
specialists of the socionomic sphere to provide social and psychological
services to clients, representatives of various ethno-cultural groups. |
uk_UA |
dc.language.iso |
other |
uk_UA |
dc.publisher |
ДЗ "ЛНУ імені Тараса Шевченка" |
uk_UA |
dc.subject |
компетентнісний підхід |
uk_UA |
dc.subject |
фахівці соціономічних професій |
uk_UA |
dc.subject |
полікультурна компетентність |
uk_UA |
dc.subject |
полікультурна компетенція |
uk_UA |
dc.subject |
компоненти полікультурної компетентності |
uk_UA |
dc.title |
Проблема визначення сутності полікультурної компетенції і полікультурної компетентності майбутніх фахівців соціономічних професій у контексті компетентнісного підходу |
uk_UA |
dc.title.alternative |
The problem of determining the essence of intercultural competencies and competence of future specialists of socionomic professions in the context of the competence approach |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |