Digital Repository of Luhansk Taras Shevchenko National University

Проблема визначення сутності полікультурної компетенції і полікультурної компетентності майбутніх фахівців соціономічних професій у контексті компетентнісного підходу

Show simple item record

dc.contributor.author Пришляк, О.Ю.
dc.date.accessioned 2019-12-04T08:42:18Z
dc.date.available 2019-12-04T08:42:18Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/4393
dc.description Пришляк О.Ю. Проблема визначення сутності полікультурної компетенції і полікультурної компетентності майбутніх фахівців соціономічних професій у контексті компетентнісного підходу / О.Ю. Пришляк // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка : Педагогічні науки. - 2019. - №1 (324) березень. - Ч. 2. – С.102-111 uk_UA
dc.description.abstract У статті аналізується компетентнісний підхід як методологічна основа формування полікультурних компетенції і компетентності. Підкреслюється, що результатом впровадження компетентнісного підходу в навчальний процес є формування полікультурних компетенції і компетентності. Відповідно компетентнісний підхід розглядається як процес формування сукупності інтелектуальних, психологічних якостей і властивостей особистості, її світоглядних уявлень, засвоєння професійно спрямованих знань, умінь і навичок, що дозволить майбутньому фахівцю соціономічної сфери ефективно реалізовувати на практиці свій інтелектуальний і професійний потенціал. uk_UA
dc.description.sponsorship The article analyzes the competence approach as a methodological basis for the formation of intercultural competencies and competence. It is emphasized that the result of introducing a competent approach in the educational process is the formation of competencies and competence; transferring the emphasis from the acquisition of knowledge to the formation of skills and aptitudes purposefully use the acquired knowledge for successful professional activities. Accordingly, the competence approach can be considered as a program of restructuring the educational process for the formation of a set of intellectual, psychological qualities and personality traits, its ideological ideas, the acquisition of professionally oriented knowledge, skills and abilities, which will enable the future specialist of the socionomic sphere to implement effectively their intellectual and professional potential in practice. The article also analyzes the problem of determining the hierarchical subordination and comparison of the concepts of intercultural competencies and competence, their role in the formation of the readiness of future specialists of the socionomic sphere to provide social and psychological services to clients, representatives of various ethno-cultural groups. uk_UA
dc.language.iso other uk_UA
dc.publisher ДЗ "ЛНУ імені Тараса Шевченка" uk_UA
dc.subject компетентнісний підхід uk_UA
dc.subject фахівці соціономічних професій uk_UA
dc.subject полікультурна компетентність uk_UA
dc.subject полікультурна компетенція uk_UA
dc.subject компоненти полікультурної компетентності uk_UA
dc.title Проблема визначення сутності полікультурної компетенції і полікультурної компетентності майбутніх фахівців соціономічних професій у контексті компетентнісного підходу uk_UA
dc.title.alternative The problem of determining the essence of intercultural competencies and competence of future specialists of socionomic professions in the context of the competence approach uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account