Abstract:
Статтю присвячено поглядам вітчизняних та зарубіжних вчених
психолого-педагогічного напряму на процес формування соціальної
компетентності особистості як передумови успішного самоствердження і
ефективної взаємодії з оточуючими. Визначено, що феномен соціальної
компетентності вчені описують як процес соціалізації/асиміляції
особистості, у процесі якої вона адаптується та набуває емоційного та
соціальної досвіду або інтелекту. Важливими елементами цього процесу
є ціннісно-смислова сфера, яка в свою чергу не лише мотивує до змін та
формування досвіду, а й до адекватного (рефлексивного) співвідношення
картини внутрішнього світу з навколишнім. Синхронність співвідношень
картин вчені вважають психологічною зрілістю особистості, прийняття
нею реальності як дійсності, яку можливо змінювати. При цьому
формування соціальної компетентності відбувається індивідуально,
включаючи соціальні умови в групі, де перебуває індивід.