dc.contributor.author |
Кокнова, Т. А. |
|
dc.date.accessioned |
2019-12-02T11:44:15Z |
|
dc.date.available |
2019-12-02T11:44:15Z |
|
dc.date.issued |
2019 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/4367 |
|
dc.description |
Кокнова Т. А. Специфіка формування лінгвометодичної компетентності в розвинутих країнах світу у розрізі профільно-орієнтованих дисциплін / Т. А. Кокнова // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка : Педагогічні науки. - 2019. - №1 (324) березень. - Ч. 2. – С.70-78 |
uk_UA |
dc.description.abstract |
У статті розглянуто специфіку формування лінгвометодичної компетентності в розвинутих країнах світу у розрізі профільно- орієнтованих дисциплін. Проаналізовано досвід використання таксономії Б. Блума та технології розвитку критичного мислення. Встановлено, що вони дають змогу перетворити теоретичні знання на стійкі внутрішні утворення, що стають унікальною персоніфікованою частиною майбутнього викладача іноземних мов. Визначено, що дієвим є поєднання наукового, лінгвістичного та методичного компонентів у єдиний навчальний блок у процесі підготовки майбутніх викладачів іноземних мов. В результаті дослідження з’ясовано, що у розвинутих країнах світу для підбору форм, методів та технологій роботи з майбутніми викладачами іноземних мов орієнтуються на студентоцентрований підхід, спрямований на врахування специфіки професійної діяльності на кожному етапі фахової підготовки майбутніх викладачів іноземних мов. |
uk_UA |
dc.description.sponsorship |
The article considers the specifics of linguistic-and-methodological competence formation in the developed countries of the world in the context of profile-specialized disciplines. It has been analyzed the content-specific features of program-oriented disciplines, which is the basis of different models of training of future teachers of foreign languages in the developed countries, The peculiarities of the process of training of future teachers of foreign languages, taking into account the specifics of disciplines, practices/internships, forms and methods of work with the future teachers of foreign languages in the process of their professional training have also been considered. The experience of using B.Bloom's taxonomy and the technology of developing critical thinking has been investigated. It has been established that those techniques allow to turn theoretical knowledge into a steady internal education, becoming a unique personalized part of the future teacher of foreign languages. It has been determined that the combination of scientific, linguistic and methodological components into a single educational unit in the process of training of future teachers of foreign languages has proved to be effective to integrate academic disciplines and assistant practice of future foreign language teachers during their professional training. As a result of the study, it has been established that in the developed countries of the world the selection of forms, methods and techniques of training of future teachers of foreign languages is based on a student-centered approach aimed at taking into account the specifics of professional activity at each stage of training of future teachers of foreign languages |
uk_UA |
dc.language.iso |
other |
uk_UA |
dc.publisher |
ДЗ "ЛНУ імені Тараса Шевченка" |
uk_UA |
dc.subject |
лінгвометодична підготовка |
uk_UA |
dc.subject |
майбутні викладачі іноземних мов |
uk_UA |
dc.subject |
програма підготовки |
uk_UA |
dc.subject |
профільно-орієнтовані дисципліни |
uk_UA |
dc.subject |
методи і прийоми |
uk_UA |
dc.title |
Специфіка формування лінгвометодичної компетентності в розвинутих країнах світу у розрізі профільно-орієнтованих дисциплін |
uk_UA |
dc.title.alternative |
The specifics of linguistic-and-methodological competence formation in the developed countries of the world in the context of profile-specialized disciplines |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |