Abstract:
У статті розглядається проблема профілактики віктимної поведінки в учнів з незворотними легкими інтелектуальними порушеннями в умовах інклюзивного навчання. Розкрито фактори, що детермінують виникнення віктимної поведінки, розглянуто види діяльності команди психолого-педагогічного супроводу дитини в аспекті профілактики віктимної поведінки дітей з інтелектуальною недостатністю. Зазначено, що профілактику віктимної поведінки дітей з незворотними інтелектуальними порушеннями необхідно здійснювати комплексно, зокрема: 1) формувати систему знань про соціально-нормативну поведінку; 2) виховувати звички соціально-нормативної поведінки в спілкуванні зі знайомими та незнайомими людьми; 3) розвивати культурні інтереси, захоплення, проведення дозвілля в колі однолітків.