Abstract:
У статті доведено актуальність реформи початкової освіти, надано аналіз останніх досліджень з проблем розвитку освітніх систем Фінляндії, Польщі та Канади. Доведено, що досвід системи освіти визначених країн щодо взаємодії учасників освітнього процесу з реалізації педагогіки партнерства потребує ґрунтовного вивчення та переосмислення. Проаналізовано чіткі механізми реалізації узгодженої діяльності батьків і педагогів як рівноправних партнерів у вихованні дитини, визначено засоби та форми роботи, які сприяють повноцінному спілкуванню і співпраці батьків та дітей в освітньому процесі Фінляндії, Польщі та Канади. Акцентовано увагу на доцільності використання досвіду зарубіжних країн у вітчизняному освітньому просторі.