Abstract:
У статті розкрито особливості організації освітнього процесу в досвіді дошкільних закладів М. Монтессорі, що функціонують в Україні. Ця проблема обговорюється у парадигмі педагогічного супроводу дошкільного дитинства. Схарактеризовано основні риси застосування методу М. Монтессорі у практиці виховання та навчання дитини на вітчизняному ґрунті. Виокремлено сутнісні характеристики педагогічної системи М. Монтессорі, що становлять базові засади в організації роботи цих альтернативних закладів. Розкрито змістовий та технологічний аспекти педагогічного супроводу в дошкільному закладі, чий досвід було обрано для вивчення. Представлено результати аналізу принципів організації життєдіяльності дітей у Монтессорі-групі. Розкрито особливості організації розвивального середовища, педагогічної позиції вихователя, специфіка його взаємодії з дитиною в контексті педагогічного супроводу.