dc.contributor.author |
Отрощенко, Н.Л. |
|
dc.date.accessioned |
2019-11-27T07:29:03Z |
|
dc.date.available |
2019-11-27T07:29:03Z |
|
dc.date.issued |
2019 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/4298 |
|
dc.description |
Отрощенко Н.Л. Соціально-педагогіча технологія формування життєвих компетентностей здобувачів загальної середньої освіти у контексті нової української школи / Н.Л. Отрощенко // // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка : Педагогічні науки. - 2019. - №1 (324) березень. - Ч. 1. - С. 52-63 |
uk_UA |
dc.description.abstract |
У статті надано характеристику соціально-педагогічній технології формування життєвих компетентностей здобувачів загальної середньої освіти у контексті Нової української школи. Акцентовано, що майбутнє за сучасною учнівською молоддю. Наголошено, зміст соціальнопедагогічної технології формування та розвитку життєвих компетентностей здобувачів загальної середньої освіти реалізується у три етапи шляхом його соціально-педагогічної підтримки та супроводу. Представлено результати формувального експерименту, які доводять, що на заключному етапі дослідження не спостерігається значних розбіжностей між тим, чого прагнуть старшокласники, і реальною здатністю діяти для досягнення мети. Вони мають високий рівень готовності й здатності самостійно вирішувати власні проблеми, протидіяти тим життєвим умовам, які заважають їм самореалізовуватися. |
uk_UA |
dc.description.sponsorship |
The article gives a description of the social-pedagogical technology of forming the life competencies of the applicants of general secondary education in the context of the New Ukrainian school. Today, the pupils of the ninth and eleventh classes of rural schools and small towns need social and pedagogical assistance in the formation and development of life skills. It is accentuated that the future of modern student youth. It is emphasized that the content of social and pedagogical technology of formation and development of life competencies of applicants of school is realized in three stages by its social and pedagogical support. The results of the molding experiment are presented, which prove that at the final stage of the study there is no significant difference between what the senior pupils are keen on and the real ability to act to achieve the goal. They have a high level of readiness and ability to independently solve their own problems, to counteract those living conditions that prevent them from self-realizing. At present, the problem of social and pedagogical support for adolescents of the third millennium in the context of the New Ukrainian School is relevant and requires further research and development of effective content and technologies for the formation of a person of a new civilization. |
uk_UA |
dc.language.iso |
other |
uk_UA |
dc.publisher |
ДЗ "ЛНУ імені Тараса Шевченка" |
uk_UA |
dc.relation.ispartofseries |
педагогічні науки; |
|
dc.subject |
Заклад загальної середньої освіти |
uk_UA |
dc.subject |
життєві компетентності |
uk_UA |
dc.subject |
самоусвідомлення |
uk_UA |
dc.subject |
відповідальність |
uk_UA |
dc.subject |
асертивність |
uk_UA |
dc.title |
Соціально-педагогіча технологія формування життєвих компетентностей здобувачів загальної середньої освіти у контексті нової української школи |
uk_UA |
dc.title.alternative |
Socio-pedagogical technology of the formation of life competencies of the applicants of general secondary education in the context of the new Ukrainian school |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |