Abstract:
У статті з позиції системного та технологічного підходів розглянуто процес соціалізації особистості у деструктивному середовищі, під яким розуміється середовище, що викликає зміни, деформацію, руйнування людини під дією громадських, духовних, соціальних і матеріальних чинників, при цьому робиться акцент на те, що при відсутності ціннісних домінант сьогодення, проблема соціалізації особистості засобами інноваційних технологій вкрай актуальна. Відзначено, що соціальнопедагогічна діяльність спрямована на надання допомоги особистості в процесі її соціалізації, освоєння нею соціокультурного досвіду й створення умов для її самореалізації у суспільстві, в основі якої покладено взаємодія, що вміщує адаптивну і регулятивну функції; функціонально-рольовий і емоційно-міжособистісний види; когнітивний, афективний і конатівний (зусилля, прагнення) компоненти; індивідуальну і групову форми. Наголошується на тому, що ігрові технології – це сукупність і загальна ігрова оболонка для будь-якого цілеспрямованого процесу, результатом і метою впровадження яких в життя є не просто підвищення мотивації або інтересу, а зміна системної поведінки людини. Висвітлюються принципи (акцент на мотивацію, досягнення мети, ситуація успіху. Зворотний зв’язок, соціальна підтримка), аспекти (динаміка, механіка, естетика, комунікаційна взаємодія) ігрових технологій в процесі соціалізації особистості.