dc.contributor.author |
Ваховський, Л.Ц. |
|
dc.date.accessioned |
2019-11-26T08:30:24Z |
|
dc.date.available |
2019-11-26T08:30:24Z |
|
dc.date.issued |
2018 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/4289 |
|
dc.description |
Ваховський Л.Ц. Методологічний потенціал інтерпретації в історико-педагогічному дослідженні / Л.Ц. Виховський // Еducation and Pedagogical Sciences ("Освіта та педагогічна наука") / Ред. В. С. Курило ; ДЗ "Луганський національний університет імені Тараса Шевченка". - 2018. - № 1 (168). - С.76-84 |
uk_UA |
dc.description.abstract |
У статті розкрито сутність та показано місце інтерпретації в методологічному забезпеченні історико-педагогічного дослідження, виявлено особливості її застосування як пізнавальної процедури. На основі аналізу наукової літератури встановлено, що інтерпретація як пізнавальна процедура покликана забезпечити адекватне розуміння смислу історичного джерела й повинна здійснюватися за певними правилами. За основу було взято положення теорії історичної інтерпретації італійського дослідника Е. Бетті, який обґрунтував критерії і принципи тлумачення текстів – герменевтичні канони. З'ясовано зміст чотирьох герменевтичних канонів, два з яких належать до об'єкта інтерпретації (канон герменевтичної автономії об'єкта; канон смислової зв'язності, цілісності,тотальності), а два інших – до інтерпретатора (канон актуальності розуміння; канонсмислової адекватності).Виявлено особливості реалізації означених принципів інтерпретації в історико-педагогічному дослідженні, спрямованих не лише на забезпечення адекватності розуміння джерел, виявлення закладених у них смислів, а й об'єктивності наукових узагальнень та висновків. Доведено, що якість інтерпретації також залежить від урахування зовнішньої і внутрішньої сторін історико-педагогічного процесу в їх єдності, що коректні інтерпретаційні процедури дозволять установити зв'язок між минулим і сьогоденням освіти, отримати неупереджені, позбавлені тенденційності, заангажованості результати. |
uk_UA |
dc.description.sponsorship |
The article reveals the essence and shows the place of interpretation in the methodological support of historical and pedagogical research,it also reveals the features of its application as acognitive procedure.Based on the analysis of scientific literature, it is established that interpretation as a cognitive procedure is designed to provide an adequate understanding of the meaning of a historical source and should be carried out according to certain rules. The basis was take nof the provisions of the theory of historicalinterpretation of the Italian researcher E. Betty,who substantiated the criteria and principles of the interpretation of texts – hermeneutical canons. The article explains the contents of four hermeneutical canons, two of which relate to the object of interpretation (the canon of hermeneutical autonomy of the object, the canon of semantic coherence, integrity, totality),and the other two relate to the interpreter (the canon of relevance of understanding, the canon of semantic adequacy).The specifics of the implementation of the above principles of interpretation in the historical and pedagogical research, aimed not only at ensuring the adequacy of understanding the sources, but also the objectivity of scientific generalizations and conclusions are revealed in the article. It is proved that the quality of interpretation depends on taking into account the external and internal aspects of the historical and pedagogical process in their unity, that correct interpretation procedures will allow establishing the connection between the past and the present of education, and obtaining reliable results. |
uk_UA |
dc.language.iso |
other |
uk_UA |
dc.publisher |
ДЗ "ЛНУ імені Тараса Шевченка " |
uk_UA |
dc.relation.ispartofseries |
Освіта та педагогічна наука; |
|
dc.subject |
історико-педагогічне джерело |
uk_UA |
dc.subject |
інтерпретація |
uk_UA |
dc.subject |
герменевтичні канони |
uk_UA |
dc.subject |
об'єкт інтерпретації |
uk_UA |
dc.subject |
суб'єкт інтерпретації |
uk_UA |
dc.title |
Методологічний потенціал інтерпретації в історико-педагогічному дослідженні |
uk_UA |
dc.title.alternative |
Methodological potential of interpretation in historical and pedagogical research |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |