Abstract:
Статтю присвячено аналізу тенденції розвитку педагогічної науки у світі. Для
реалізації мети дослідження розглянуто чотири складники педагогічної науки: наукові знання, її соціальну, інформаційно-комунікативну, методологічну підсистеми. Аналізу підлягали наукові публікації, сайти наукових установ більше 50 країн світу. Це дозволило виокремити тенденції розвитку двох наукових парадигм: педагогічної науки та наук про освіту, визначити їх спільні та відмінні риси.Вивчення документів Шведського інституту досліджень у галузі освіти, Національної ради освітніх досліджень та навчання Індії, Національної академії освітніх досліджень Тайваню, Національного інституту досліджень освітньої політики Японії та інших наукових установ дозволило виокремити актуальні для розвитку вітчизняної педагогічної науки тенденції розвитку. У статті схарактеризовано глобальні процеси, які зумовлюють необхідність формування глобальної педагогіки. Глобальну педагогіку в статті визначено як ті основи, які є спільними в трактуванні цілей, змісту, технологій освітнього процесу, управління освітніми закладами, підготовки педагогів, оцінки якостіосвіти,співвідношення глобальних та національних особливостей освіти та організації науки для всіх країн світу.