Digital Repository of Luhansk Taras Shevchenko National University

Соціально-історичний та педагогічний контекст формування понятійно-термінологічної системи вітчизняної теорії фізичного виховання 20-30-х років ХХ століття

Show simple item record

dc.contributor.author Онищенко, С.С.
dc.date.accessioned 2019-11-21T09:22:46Z
dc.date.available 2019-11-21T09:22:46Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/4254
dc.description Онищенко С.С. Соціально-історичний та педагогічний контекст формування понятійно-термінологічної системи вітчизняної теорії фізичного виховання 20-30-х років ХХ століття / С.С. Онищенко // Еducation and Pedagogical Sciences ("Освіта та педагогічна наука") / Ред. В. С. Курило ; ДЗ "Луганський національний університет імені Тараса Шевченка". - 2018. - № 2 (169). - С. 59- 69 uk_UA
dc.description.abstract У статті розглянуто вплив соціально історичного і педагогічного контексту на формування понятійно-термінологічної системи вітчизняної теорії фізичного виховання у 20 – 30-х роках ХХ століття. Показано, що у 20-х роках у складних соціально-економічних і політичних умовах система соціального виховання, яку було створено в Україні, спрямовувалась на соціальний захист дітей, а фізична культура й фізичне виховання орієнтувалися переважно на оздоровлення населення, підготовку дітей та молоді до продуктивної праці та службі в армії. На розвиток теорії фізичного виховання великий вплив здійснювали медико-біологічні дисципліни,педологія та рефлексологія. Це відбилося на термінології фізичної культури й фізичного виховання, її оновленні й розширенні. У 30-х роках у країні відбуваються кардинальні соціально-економічні та політичні зміни (реконструкція народного господарства, колективізація, установлення тоталітарного політичного режиму, згортання політики українізації), змінюються освітня політика і педагогічний контекст (політизація та ідеологізація освіти та фізичної культури, ліквідація методологічного плюралізму). Це зумовило значні термінологічні зміни в теорії фізичного виховання 30-х років, понятійно-термінологічна система якої стала спиратися виключно на марксистсько-ленінську теорію,принципи та завдання системи комуністичного виховання. uk_UA
dc.description.sponsorship The article considers the influence of the socio-historical and pedagogical context on the formation of the conceptual and terminological system of domestic theory of physical education in the 1920s – 1930s. It is shown that in the 1920s, in difficult socio-economic and political conditions, social education system created in Ukraine was aimed at social protection of children, and physical education was focused on health improvement of the population, preparing children and youth for work and military service. The development of the theory of physical education was greatly influenced by biomedical disciplines. This was reflected in the terminology of physical education, its renewal and expansion. In the 1930s, the fundamental socio-economic and political changes took place (the reconstruction of national economy, the establishment of a totalitarian regime, closing up the policy of Ukrainization), the educational policy and the pedagogical context were altered (the politicization and ideologization of education and physical education in particular, the elimination of methodological pluralism). This led to significant terminological changes in the theory of physical education, the conceptual and terminological system of which began to rely solely on the theory Marxism-Leninism, principles and tasks of the communism education system. uk_UA
dc.language.iso other uk_UA
dc.publisher ДЗ "ЛНУ імені Тараса Шевченка" uk_UA
dc.relation.ispartofseries Освіта та педагогічна наука;
dc.subject Понятійно -термінологічна система uk_UA
dc.subject фізична культура uk_UA
dc.subject теорія фізичного виховання uk_UA
dc.subject соціально-історичний контекст uk_UA
dc.subject педагогічний контекст. uk_UA
dc.title Соціально-історичний та педагогічний контекст формування понятійно-термінологічної системи вітчизняної теорії фізичного виховання 20-30-х років ХХ століття uk_UA
dc.title.alternative The socio-historical and pedagogical context of the formation of the conceptual and terminological system of the domestic theory of physical education in the 1920s – 1930s. uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account