dc.contributor.author |
Онищенко, С.С. |
|
dc.date.accessioned |
2019-11-21T09:22:46Z |
|
dc.date.available |
2019-11-21T09:22:46Z |
|
dc.date.issued |
2018 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/4254 |
|
dc.description |
Онищенко С.С. Соціально-історичний та педагогічний контекст формування понятійно-термінологічної системи вітчизняної теорії фізичного виховання 20-30-х років ХХ століття / С.С. Онищенко // Еducation and Pedagogical Sciences ("Освіта та педагогічна наука") / Ред. В. С. Курило ; ДЗ "Луганський національний університет імені Тараса Шевченка". - 2018. - № 2 (169). - С. 59- 69 |
uk_UA |
dc.description.abstract |
У статті розглянуто вплив соціально історичного і педагогічного контексту на формування понятійно-термінологічної системи вітчизняної теорії фізичного виховання у 20 – 30-х роках ХХ століття. Показано, що у 20-х роках у складних соціально-економічних і політичних умовах система соціального виховання, яку було створено в Україні, спрямовувалась на соціальний захист дітей, а фізична культура й фізичне виховання орієнтувалися переважно на оздоровлення населення, підготовку дітей та молоді до продуктивної праці та службі в армії. На розвиток теорії фізичного виховання великий вплив здійснювали медико-біологічні дисципліни,педологія та рефлексологія. Це відбилося на термінології фізичної культури й фізичного виховання, її оновленні й розширенні. У 30-х роках у країні відбуваються кардинальні соціально-економічні та політичні зміни (реконструкція народного господарства, колективізація, установлення тоталітарного політичного режиму, згортання політики українізації), змінюються освітня політика і педагогічний контекст (політизація та ідеологізація освіти та фізичної культури, ліквідація методологічного плюралізму). Це зумовило значні термінологічні зміни в теорії фізичного виховання 30-х років, понятійно-термінологічна система якої стала спиратися виключно на марксистсько-ленінську теорію,принципи та завдання системи комуністичного виховання. |
uk_UA |
dc.description.sponsorship |
The article considers the influence of the socio-historical and pedagogical context on the formation of the conceptual and terminological system of domestic theory of physical education in the 1920s – 1930s. It is shown that in the 1920s, in difficult socio-economic and political conditions, social education system created in Ukraine was aimed at social protection of children, and physical education was focused on health improvement of the population, preparing children and youth for work and military service. The development of the theory of physical education was greatly influenced by biomedical disciplines. This was reflected in the terminology of physical education, its renewal and expansion. In the 1930s, the fundamental socio-economic and political changes took place (the reconstruction of national economy, the establishment of a totalitarian regime, closing up the policy of Ukrainization), the educational policy and the pedagogical context were altered (the politicization and ideologization of education and physical education in particular, the elimination of methodological pluralism). This led to significant terminological changes in the theory of physical education, the conceptual and terminological system of which began to rely solely on the theory Marxism-Leninism, principles and tasks of the communism education system. |
uk_UA |
dc.language.iso |
other |
uk_UA |
dc.publisher |
ДЗ "ЛНУ імені Тараса Шевченка" |
uk_UA |
dc.relation.ispartofseries |
Освіта та педагогічна наука; |
|
dc.subject |
Понятійно -термінологічна система |
uk_UA |
dc.subject |
фізична культура |
uk_UA |
dc.subject |
теорія фізичного виховання |
uk_UA |
dc.subject |
соціально-історичний контекст |
uk_UA |
dc.subject |
педагогічний контекст. |
uk_UA |
dc.title |
Соціально-історичний та педагогічний контекст формування понятійно-термінологічної системи вітчизняної теорії фізичного виховання 20-30-х років ХХ століття |
uk_UA |
dc.title.alternative |
The socio-historical and pedagogical context of the formation of the conceptual and terminological system of the domestic theory of physical education in the 1920s – 1930s. |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |