Abstract:
У статті розглянуто вплив соціально історичного і педагогічного контексту на формування понятійно-термінологічної системи вітчизняної теорії фізичного виховання у 20 – 30-х роках ХХ століття. Показано, що у 20-х роках у складних соціально-економічних і політичних умовах система соціального виховання, яку було створено в Україні, спрямовувалась на соціальний захист дітей, а фізична культура й фізичне виховання орієнтувалися переважно на оздоровлення населення, підготовку дітей та молоді до продуктивної праці та службі в армії. На розвиток теорії фізичного виховання великий вплив здійснювали медико-біологічні дисципліни,педологія та рефлексологія. Це відбилося на термінології фізичної культури й фізичного виховання, її оновленні й розширенні. У 30-х роках у країні відбуваються кардинальні соціально-економічні та політичні зміни (реконструкція народного господарства, колективізація, установлення тоталітарного політичного режиму, згортання політики українізації), змінюються освітня політика і педагогічний контекст (політизація та ідеологізація освіти та фізичної культури, ліквідація методологічного плюралізму). Це зумовило значні термінологічні зміни в теорії фізичного виховання 30-х років, понятійно-термінологічна система якої стала спиратися виключно на марксистсько-ленінську теорію,принципи та завдання системи комуністичного виховання.
Description:
Онищенко С.С. Соціально-історичний та педагогічний контекст формування понятійно-термінологічної системи вітчизняної теорії фізичного виховання 20-30-х років ХХ століття / С.С. Онищенко // Еducation and Pedagogical Sciences ("Освіта та педагогічна наука") / Ред. В. С. Курило ; ДЗ "Луганський національний університет імені Тараса Шевченка". - 2018. - № 2 (169). - С. 59- 69