dc.contributor.author |
Koknova, T.A. |
|
dc.date.accessioned |
2019-11-21T08:48:23Z |
|
dc.date.available |
2019-11-21T08:48:23Z |
|
dc.date.issued |
2018 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/4251 |
|
dc.description |
Koknova T.A. Peculiarities of the linguistic-and-methodological education of prospective foreign language teachers on the territory of Ukraine within the Kiev Russ period / T.A.Koknova // Еducation and Pedagogical Sciences ("Освіта та педагогічна наука") / Ред. В. С. Курило ; ДЗ "Луганський національний університет імені Тараса Шевченка". - 2018. - № 2 (169). - С.53- 58 |
uk_UA |
dc.description.abstract |
У статті розглянуто особливості лінгвометодичної підготовки майбутніх викладачів іноземних мов на території сучасної України у період Київської Русі. Представлено еволюцію лінгвометодичної підготовки майбутнього викладача, від учителя-словессника педагога-наставника, педагога-майстра, книжника до досвідченого філолога і методиста. Визначено, що майбутні викладачі іноземних мов за часів Київської Русі повинні були мати високі моральні, культурні та педагогічні якості. Встановлено, що вивчення іноземних мов у період Київської Русі сприяло розвитку писемності та запровадженню християнства, а засобом для вивчення іноземних мов стали релігія та переклад книг. У дослідженні з'ясовано, що методика викладання іноземних мов була специфічною: з одного боку тексти іноземною мовою заучувалися, без вивчення граматики, а з іншого – тексти осмислювалися та інтерпретувалися для подальших роздумів. В результаті дослідження було з'ясовано, що лінгвометодична підготовка викладача іноземної мови на території сучасної України за часів Київської Русі вбачалася не стільки у вивченні іноземної мови, скільки в її використанні як засобу формування духовної моральності та доброчесності; викладач вбачався взірцем обізнаності, який інспірував подальше самовдосконалення учня. У ході дослідження з'ясовано, що викладач іноземної мови був тією особистістю, чиї якості сьогодні є фундаментом освіти взагалі та в рамках лінгво-методичної підготовки зокрема, єднальною ланкою процесу навчання та виховання. |
uk_UA |
dc.description.sponsorship |
Peculiarities of the linguistic-and-methodological training of prospective foreign
languages teachers on the territory of modern Ukraine in the period of Kiev Russ are considered in the article. The evolution of the linguistic-and-methodological training of prospective teachers, from a language teacher, a teacher-educator, a teacher-tutor, a scholar to an experienced philologist and methodologist is introduced. It is determined that the prospective teachers of foreign languages in the times of Kiev Russ should possess high moral, cultural and pedagogical qualities. It is established that the study of foreign languages in the period of
Kiev Russ contributed to the development of writing and the spread of Christianity, and religion and translation of books became the means of learning foreign languages. It is also determined in the research that the methodology of teaching foreign languages was specific: on the one hand, texts in a foreign language were memorized without studying grammar, and on the other, texts were comprehended and interpreted for further reflection. As a result of the study, it is found out that the linguistic-and- methodological training of a foreign language teacher on the territory of modern Ukraine at the times of Kiev Russ was not so much in the study of a foreign language, as in its use as a means of development spiritual morality and virtue; the teacher was regarded as a model of awareness that inspired further self-improvement of the student. It was determined that the teacher of a foreign language was the person whose quality was the foundation for modern education in general, and, in the framework of linguistic-and-methodical training in particular, also a link in the process of training and education. |
uk_UA |
dc.language.iso |
other |
uk_UA |
dc.publisher |
ДЗ "ЛНУ імені Тараса Шевченка" |
uk_UA |
dc.relation.ispartofseries |
Освіта та педагогічна наука; |
|
dc.subject |
Лінгвометодична підготовка |
uk_UA |
dc.subject |
майбутні викладачі іноземних мов |
uk_UA |
dc.subject |
Навчання |
uk_UA |
dc.subject |
виховання |
uk_UA |
dc.subject |
територія сучасної України |
uk_UA |
dc.subject |
період Київської Русі |
uk_UA |
dc.title |
Peculiarities of the linguistic-and-methodological education of prospective foreign language teachers on the territory of Ukraine within the Kiev Russ period |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |