Abstract:
У статті розглянуто особливості лінгвометодичної підготовки майбутніх викладачів іноземних мов на території сучасної України у період Київської Русі. Представлено еволюцію лінгвометодичної підготовки майбутнього викладача, від учителя-словессника педагога-наставника, педагога-майстра, книжника до досвідченого філолога і методиста. Визначено, що майбутні викладачі іноземних мов за часів Київської Русі повинні були мати високі моральні, культурні та педагогічні якості. Встановлено, що вивчення іноземних мов у період Київської Русі сприяло розвитку писемності та запровадженню християнства, а засобом для вивчення іноземних мов стали релігія та переклад книг. У дослідженні з'ясовано, що методика викладання іноземних мов була специфічною: з одного боку тексти іноземною мовою заучувалися, без вивчення граматики, а з іншого – тексти осмислювалися та інтерпретувалися для подальших роздумів. В результаті дослідження було з'ясовано, що лінгвометодична підготовка викладача іноземної мови на території сучасної України за часів Київської Русі вбачалася не стільки у вивченні іноземної мови, скільки в її використанні як засобу формування духовної моральності та доброчесності; викладач вбачався взірцем обізнаності, який інспірував подальше самовдосконалення учня. У ході дослідження з'ясовано, що викладач іноземної мови був тією особистістю, чиї якості сьогодні є фундаментом освіти взагалі та в рамках лінгво-методичної підготовки зокрема, єднальною ланкою процесу навчання та виховання.
Description:
Koknova T.A. Peculiarities of the linguistic-and-methodological education of prospective foreign language teachers on the territory of Ukraine within the Kiev Russ period / T.A.Koknova // Еducation and Pedagogical Sciences ("Освіта та педагогічна наука") / Ред. В. С. Курило ; ДЗ "Луганський національний університет імені Тараса Шевченка". - 2018. - № 2 (169). - С.53- 58