Digital Repository of Luhansk Taras Shevchenko National University

Оновлення змісту фахової підготовки майбутніх учителів у контексті формування суб'єктності

Show simple item record

dc.contributor.author Шехавцова, С.О.
dc.date.accessioned 2019-11-21T08:41:40Z
dc.date.available 2019-11-21T08:41:40Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/4250
dc.description Шехавцова С.О. Оновлення змісту фахової підготовки майбутніх учителів у контексті формування суб'єктності / С.О. Шехавцова // Еducation and Pedagogical Sciences ("Освіта та педагогічна наука") / Ред. В. С. Курило ; ДЗ "Луганський національний університет імені Тараса Шевченка". - 2017. - № 2 (167). – С 77-84 uk_UA
dc.description.abstract У контексті здійснення порівняльного аналізу навчальних планів університетів України, які займаються фаховою підготовкою студентів педагогічних спеціальностей, зауважимо, що всі навчальні плани містять такі цикли: гуманітарної й соціально-економічної підготовки, природничо-наукової підготовки та фундаментальної підготовки, професійної та практичної (фахової) підготовки, дисципліни за вибором навчального закладу й варіативну частину за вибором студента, практики й курсові роботи. uk_UA
dc.description.sponsorship The article deals with the problem of updating the training content of future teachers in the context of subjectness development. A comparative analysis of the curricula of Ukrainian universities, which are engaged in professional training of students of pedagogical specialties, and an experimental research on updating the content of future teachers' professional training have been carried out. The stages of formation and functioning of processes aimed students' self-formation their practical readiness to perform certain pedagogical functions are determined. The stages of the transition of the entire process of future teachers' professional training to a new qualitative state aimed at further self-development through subjectivness have been determined. In practice, in accordance with the comparative analysis of the curricula of Ukrainian universities, which carry out teachers' training, it was proposed to update the content of the future teachers' training in the context of their subjectness development. The special course "Subject-professional formation of the teacher" was developed and implemented at the stage of the forming experiment, at special seminars and trainings, recommendations on the organization and conduct of pedagogical practice, as well as recommendations within the framework of scientific and pedagogical support. uk_UA
dc.language.iso other uk_UA
dc.publisher ДЗ "ЛНУ імені Тараса Шевченка" uk_UA
dc.relation.ispartofseries Освіта та педагогічна наука;
dc.subject зміст фахової підготовки uk_UA
dc.subject суб'єктність майбутніх учителів uk_UA
dc.subject саморозвиток uk_UA
dc.subject навчальні плани uk_UA
dc.subject інтерактивні технології uk_UA
dc.title Оновлення змісту фахової підготовки майбутніх учителів у контексті формування суб'єктності uk_UA
dc.title.alternative Updating future teachers' training content in the context of the subjectness development uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account