dc.contributor.author |
Шехавцова, С.О. |
|
dc.date.accessioned |
2019-11-21T08:41:40Z |
|
dc.date.available |
2019-11-21T08:41:40Z |
|
dc.date.issued |
2019 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/4250 |
|
dc.description |
Шехавцова С.О. Оновлення змісту фахової підготовки майбутніх учителів у контексті формування суб'єктності / С.О. Шехавцова // Еducation and Pedagogical Sciences ("Освіта та педагогічна наука") / Ред. В. С. Курило ; ДЗ "Луганський національний університет імені Тараса Шевченка". - 2017. - № 2 (167). – С 77-84 |
uk_UA |
dc.description.abstract |
У контексті здійснення порівняльного аналізу навчальних планів університетів України, які займаються фаховою підготовкою студентів педагогічних спеціальностей, зауважимо, що всі навчальні плани містять такі цикли: гуманітарної й соціально-економічної підготовки, природничо-наукової підготовки та фундаментальної підготовки, професійної та практичної (фахової) підготовки, дисципліни за вибором навчального закладу й варіативну частину за вибором студента, практики й курсові роботи. |
uk_UA |
dc.description.sponsorship |
The article deals with the problem of updating the training content of future teachers in the context of subjectness development. A comparative analysis of the curricula of Ukrainian universities, which are engaged in professional training of students of pedagogical specialties, and an experimental research on updating the content of future teachers' professional training have been carried out. The stages of formation and functioning of processes aimed students' self-formation their practical readiness to perform certain pedagogical functions are determined. The stages of the transition of the entire process of future teachers' professional training to a new qualitative state aimed at further self-development through subjectivness have been determined. In practice, in accordance with the comparative analysis of the curricula of Ukrainian universities, which carry out teachers' training, it was proposed to update the content of the future teachers' training in the context of their subjectness development. The special course "Subject-professional formation of the teacher" was developed and implemented at the stage of the forming experiment, at special seminars and trainings, recommendations on the organization and conduct of pedagogical practice, as well as recommendations within the framework of scientific and pedagogical support. |
uk_UA |
dc.language.iso |
other |
uk_UA |
dc.publisher |
ДЗ "ЛНУ імені Тараса Шевченка" |
uk_UA |
dc.relation.ispartofseries |
Освіта та педагогічна наука; |
|
dc.subject |
зміст фахової підготовки |
uk_UA |
dc.subject |
суб'єктність майбутніх учителів |
uk_UA |
dc.subject |
саморозвиток |
uk_UA |
dc.subject |
навчальні плани |
uk_UA |
dc.subject |
інтерактивні технології |
uk_UA |
dc.title |
Оновлення змісту фахової підготовки майбутніх учителів у контексті формування суб'єктності |
uk_UA |
dc.title.alternative |
Updating future teachers' training content in the context of the subjectness development |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |