dc.contributor.author |
Доброштан, О.О. |
|
dc.date.accessioned |
2019-11-20T10:51:55Z |
|
dc.date.available |
2019-11-20T10:51:55Z |
|
dc.date.issued |
2019 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/4246 |
|
dc.description |
Доброштан О.О. STEM-навчання як напрям модернізації вищої морської освіти україни / О.О. Доброштан // Еducation and Pedagogical Sciences ("Освіта та педагогічна наука") / Ред. В. С. Курило ; ДЗ "Луганський національний університет імені Тараса Шевченка". - 2017. - № 2 (167). - С 42-50 |
uk_UA |
dc.description.abstract |
Мета нашої статті розглянути особливості процесу навчання вищої математики майбутніх судноводіїв в умовах розвитку Концепції STEM-освіти. Для досягнення мети дослідження поставлено такі : проаналізувати стан досліджуваної проблеми в норма тивних документах та психолого-педаго гічній літературі, з'ясувати сутність базових понять дослідження; розглянути можли вості реалізації STEM-навчання у вищих морських навчальних закладах України. |
uk_UA |
dc.description.sponsorship |
The article is devoted to the actual problem of STEM-learning of maritime specialists. The essence of the concept of "STEM-learning" has been revealed on the basis of the scientific literature analysis. The reasons of actualization of a problem of teaching STEM-disciplines to future maritime fleet specialists have been analyzed. The objectives and tasks of STEM-education have been defined, and the ways of their realization have been pointed out. The degree of readiness of Kherson State Maritime Academy to implement STEM-learning requirements has been determined. The problems and contradictions in the process of realization of STEM-education have been listed. They are: the traditional system of maritime higher education completely meets the world requirements of teaching maritime fleet specialists; the decline of motivation in teaching STEM-subjects, in our case it is Higher Mathematics; lack of students' capacities to solve the real problems of educational, applied and professional character that require the knowledge and implementation of STEM-disciplines. |
uk_UA |
dc.language.iso |
other |
uk_UA |
dc.publisher |
ДЗ "ЛНУ імені Тараса Шевченка" |
uk_UA |
dc.relation.ispartofseries |
Освіта та педагогічна наука; |
|
dc.subject |
STEM-освіта |
uk_UA |
dc.subject |
STEM- навчання |
uk_UA |
dc.subject |
STEM-центр |
uk_UA |
dc.subject |
STEM-дисципліни |
uk_UA |
dc.subject |
вища математика |
uk_UA |
dc.subject |
інформаційно-комунікаційні технології |
uk_UA |
dc.subject |
модернізація |
uk_UA |
dc.title |
STEM-навчання як напрям модернізації вищої морської освіти України |
uk_UA |
dc.title.alternative |
STEM-learning as the direction of modernization of higher maritime education in Ukraine |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |