Digital Repository of Luhansk Taras Shevchenko National University

STEM-навчання як напрям модернізації вищої морської освіти України

Show simple item record

dc.contributor.author Доброштан, О.О.
dc.date.accessioned 2019-11-20T10:51:55Z
dc.date.available 2019-11-20T10:51:55Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/4246
dc.description Доброштан О.О. STEM-навчання як напрям модернізації вищої морської освіти україни / О.О. Доброштан // Еducation and Pedagogical Sciences ("Освіта та педагогічна наука") / Ред. В. С. Курило ; ДЗ "Луганський національний університет імені Тараса Шевченка". - 2017. - № 2 (167). - С 42-50 uk_UA
dc.description.abstract Мета нашої статті розглянути особливості процесу навчання вищої математики майбутніх судноводіїв в умовах розвитку Концепції STEM-освіти. Для досягнення мети дослідження поставлено такі : проаналізувати стан досліджуваної проблеми в норма тивних документах та психолого-педаго гічній літературі, з'ясувати сутність базових понять дослідження; розглянути можли вості реалізації STEM-навчання у вищих морських навчальних закладах України. uk_UA
dc.description.sponsorship The article is devoted to the actual problem of STEM-learning of maritime specialists. The essence of the concept of "STEM-learning" has been revealed on the basis of the scientific literature analysis. The reasons of actualization of a problem of teaching STEM-disciplines to future maritime fleet specialists have been analyzed. The objectives and tasks of STEM-education have been defined, and the ways of their realization have been pointed out. The degree of readiness of Kherson State Maritime Academy to implement STEM-learning requirements has been determined. The problems and contradictions in the process of realization of STEM-education have been listed. They are: the traditional system of maritime higher education completely meets the world requirements of teaching maritime fleet specialists; the decline of motivation in teaching STEM-subjects, in our case it is Higher Mathematics; lack of students' capacities to solve the real problems of educational, applied and professional character that require the knowledge and implementation of STEM-disciplines. uk_UA
dc.language.iso other uk_UA
dc.publisher ДЗ "ЛНУ імені Тараса Шевченка" uk_UA
dc.relation.ispartofseries Освіта та педагогічна наука;
dc.subject STEM-освіта uk_UA
dc.subject STEM- навчання uk_UA
dc.subject STEM-центр uk_UA
dc.subject STEM-дисципліни uk_UA
dc.subject вища математика uk_UA
dc.subject інформаційно-комунікаційні технології uk_UA
dc.subject модернізація uk_UA
dc.title STEM-навчання як напрям модернізації вищої морської освіти України uk_UA
dc.title.alternative STEM-learning as the direction of modernization of higher maritime education in Ukraine uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account