| dc.contributor.author | Доброштан, О.О. | |
| dc.date.accessioned | 2019-11-20T10:51:55Z | |
| dc.date.available | 2019-11-20T10:51:55Z | |
| dc.date.issued | 2019 | |
| dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/123456789/4246 | |
| dc.description | Доброштан О.О. STEM-навчання як напрям модернізації вищої морської освіти україни / О.О. Доброштан // Еducation and Pedagogical Sciences ("Освіта та педагогічна наука") / Ред. В. С. Курило ; ДЗ "Луганський національний університет імені Тараса Шевченка". - 2017. - № 2 (167). - С 42-50 | uk_UA |
| dc.description.abstract | Мета нашої статті розглянути особливості процесу навчання вищої математики майбутніх судноводіїв в умовах розвитку Концепції STEM-освіти. Для досягнення мети дослідження поставлено такі : проаналізувати стан досліджуваної проблеми в норма тивних документах та психолого-педаго гічній літературі, з'ясувати сутність базових понять дослідження; розглянути можли вості реалізації STEM-навчання у вищих морських навчальних закладах України. | uk_UA |
| dc.description.sponsorship | The article is devoted to the actual problem of STEM-learning of maritime specialists. The essence of the concept of "STEM-learning" has been revealed on the basis of the scientific literature analysis. The reasons of actualization of a problem of teaching STEM-disciplines to future maritime fleet specialists have been analyzed. The objectives and tasks of STEM-education have been defined, and the ways of their realization have been pointed out. The degree of readiness of Kherson State Maritime Academy to implement STEM-learning requirements has been determined. The problems and contradictions in the process of realization of STEM-education have been listed. They are: the traditional system of maritime higher education completely meets the world requirements of teaching maritime fleet specialists; the decline of motivation in teaching STEM-subjects, in our case it is Higher Mathematics; lack of students' capacities to solve the real problems of educational, applied and professional character that require the knowledge and implementation of STEM-disciplines. | uk_UA |
| dc.language.iso | other | uk_UA |
| dc.publisher | ДЗ "ЛНУ імені Тараса Шевченка" | uk_UA |
| dc.relation.ispartofseries | Освіта та педагогічна наука; | |
| dc.subject | STEM-освіта | uk_UA |
| dc.subject | STEM- навчання | uk_UA |
| dc.subject | STEM-центр | uk_UA |
| dc.subject | STEM-дисципліни | uk_UA |
| dc.subject | вища математика | uk_UA |
| dc.subject | інформаційно-комунікаційні технології | uk_UA |
| dc.subject | модернізація | uk_UA |
| dc.title | STEM-навчання як напрям модернізації вищої морської освіти України | uk_UA |
| dc.title.alternative | STEM-learning as the direction of modernization of higher maritime education in Ukraine | uk_UA |
| dc.type | Article | uk_UA |