Digital Repository of Luhansk Taras Shevchenko National University

Створення нормативно-правової бази з гендерної рівності як провідна тенденція розвитку гендерної освіти у вищій школі пострадянських країн

Show simple item record

dc.contributor.author Гришак, С.М.
dc.date.accessioned 2019-11-20T09:32:28Z
dc.date.available 2019-11-20T09:32:28Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/4241
dc.description Гришак С. М. Створення нормативно-правової бази з гендерної рівності як провідна тенденція розвитку гендерної освіти у вищій школі пострадянських країн / С. М. Гришак // Еducation and Pedagogical Sciences ("Освіта та педагогічна наука") / Ред. В. С. Курило ; ДЗ "Луганський національний університет імені Тараса Шевченка". - 2017. - № 2 (167). - С 14-20 uk_UA
dc.description.abstract Провідна теза, що пронизує міжнародні та європейські доку менти у сфері забезпечення ген дерної рівності: „Нерівність біль шою мірою є наслідком недостатньої інформованості, ніж навмисно спричиненими неправильними ді ями” (Рада Європи), спонукає все міжнародне співтовариство, вклю чаючи й пострадянські країни, на актуалізацію ідеології гендерної рів ності й розвиток гендерної освіти як невід'ємного складника системи освіти в кожній країні. На національ ному рівні гендерна освіта має сприяти поширенню гендерної ідеології, зокрема обізнаності про гендерну рівність, шляхом упровадь ження гендерного підходу в на- вчально-виховний процес, що, перш за все, передбачає включення питання рівності статей у якості основних цілей у законодавство про освіту. Отже, вивчення досвіду пострадянських країн у створенні нормативно-правової бази з гендер ної рівності, що забезпечує розвиток гендерної освіти у вищій школі, зумовлює актуальність статті. uk_UA
dc.description.sponsorship The article shows the leading tendency of gender education development in higher education, that is connected with the creation of a gender-oriented legal framework in the post-Soviet countries. Comparative analysis of gender legislation revealed nation-specific peculiarities of a country or a group of post-Soviet countries. Firstly, some countries have no special laws in the field of gender equality because of these reasons: the resistance of traditionalist legislators (Belarus, Russia,Uzbekistan) as well as the inclusion of gender equality norms in the existing legislation (Latvia). Secondly, legal framework demonstrates lack of shared vision on gender education implementation into the post-Soviet countries higher school. Analysis shows that gender education must be integrated as an obligatory component (Armenia, Kazakhstan) or as optional courses into university curricula and teacher training courses (Belarus, Latvia,Ukraine). One country suggests the development of a gender competence test (Kazakhstan), another does introduction of gender issues in teaching materials (Estonia, Kyrgyzstan, Moldova, Tajikistan). There are countries to propose review of all textbooks and elimination of gender stereotypes from them Hryshak S.M. Creation of Legal Framework on Gender Equality as the Leading Tendency for Gender Education Development in the Post-Soviet Countries Higher School. uk_UA
dc.language.iso other uk_UA
dc.publisher ДЗ "ЛНУ імені Тараса Шевченка" uk_UA
dc.relation.ispartofseries Освіта та педагогічна наука;
dc.subject законодавча база uk_UA
dc.subject гендерна освіта uk_UA
dc.subject пострадянські країни uk_UA
dc.subject порівняльний аналіз uk_UA
dc.title Створення нормативно-правової бази з гендерної рівності як провідна тенденція розвитку гендерної освіти у вищій школі пострадянських країн uk_UA
dc.title.alternative Creation of legal framework on gender equality as the leading tendency for gender education development in the post-soviet countries higher school uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account