Abstract:
У статті розглянуто особливості порівняльної освіти як зони наукового пошуку й академічної дисципліни, показано її місце в системі наук, зв'язок з іншими галузями наукових досліджень. Звертається увага нате, що порівняльна освіта, що характеризується утилітарністю й прагненням до удосконалення професійної діяльності, відноситься до суспільно-прикладних наук і,на думку деяких учених, формально статус самостійної наукової дисципліни. Освіта в цілому і порівняльна освіта як її частина мають власне „плем'я” (співтовариство вчених і наукові установи) й „територію” (власні наукові ідеї, проблематику, методологічні підходи і види дискурсу). Її специфіка проявляється в міждисциплінарному характері, взаємодії представників різних наук, використанні підходів іметодів інших наукових дисциплін, методологічній невизначеності. Схарактеризовано „геоморфні зрушення”,які зазнала на сучасному етапі „територія порівняльної освіти, пов'язані із зростаючим впливом держави на сферу вищої освіти, підвищенням вимог до результатів дослідницької діяльності, фінансовими труднощами, технологічними досягненнями, геополітичними змінами. Вказано,що галузь порівняльної освіти продовжує миритися зізначною кількістю описової роботи низького інтелектуального рівня.