Abstract:
У статті розкрито важливість формування фізичного, психічного і духовного здоров’я підростаючого покоління. Розглянута головна тенденція виховання яка стає формування системи ціннісного ставлення особистості до соціального і природного довкілля та самої себе, гармонійного поєднання інтересів учасників виховного процесу: вихованця, котрий прагне до вільного саморозвитку і збереження своєї індивідуальності; суспільства, зусилля якого спрямовуються на моральний саморозвиток особистості; держави, зацікавленої у тому, щоб діти зростали. Незважаючи на велику кількість досліджень з різних аспектів педагогіки в умовах відродження інтересу до виховання і розуміння його ролі для розвитку суспільства, вже недостатньо говорити про необхідність центрування виховного процесу на особистості дитини, адже досягти успіхів без реальних механізмів виховання її морально вольових, фізичних і духовних якостей неможливо. В статті розглянута актуальна в цьому контексті проблема набуття учнями фізкультурних знань, культури рухів, формування пріоритету здоров’я, що має посідати одне з чільних місць у системі їхніх найвищих цінностей, а на цій основі – поліпшення функціонального стану. Основною метою статті стало дослідження та порівняння сучасних вимог до розвитку фізичних якостей в процесі фізичного виховання і спорту. Встановлено, що порівняння досліджених сучасних вимог до навчально-виховного процесу основної школи і результатів аналізу існуючої практики організації позакласних занять фізичними вправами дозволяє констатувати про невідповідність та виявленням низки суперечностей між потребою учнів до фізичного удосконалення та існуючою практикою фізичного виховання і спорту; між необхідністю у гармонійному розвитку і недостатньо розробленими умовами педагогічного виховання фізичних якостей. Оптимальною методологічною основою для формування фізичного здоров’я учнів є впровадження в позаурочну діяльність учнів різноманітних спортивно-оздоровчих секцій, гуртків з різних видів спорту. Де важливим фактором є певні педагогічні умови, які сприяють розвитку виховання фізичних якостей учнів.