Digital Repository of Luhansk Taras Shevchenko National University

Формування готовності впровадження здоров'язбережувальних технологій в процесі професійно-педагогіної підготовки майбутніх вчителів фізичної культури

Show simple item record

dc.contributor.author Школа, О. М.
dc.contributor.author Бойченко, А. В.
dc.contributor.author Суровов, О. А.
dc.date.accessioned 2019-11-12T10:20:31Z
dc.date.available 2019-11-12T10:20:31Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/4193
dc.description Школа О.М. Формування готовності впровадження здоров'язбережувальних технологій в процесі професійно-педагогічної підготовки майбутніх вчителів фізичной культури / О.М. Школа, А.В. Бойченко, О.А. Суровов // Вісник Луганскького національного університету імені Тараса Шевченка : Педагогічні науки. - 2019. - №4 (327) травень. - Ч.2. - С.134-142 uk_UA
dc.description.abstract Здоров’я підростаючого покоління – це комплексний результат складної взаємодії людини з природою і суспільством, включаючи вплив генетичних задатків, соціальних, культурних, екологічних, медичних та інших факторів. За даними офіційної статистики, в останні роки спостерігається стійка тенденція до погіршення показників здоров’я дітей шкільного віку. В останні роки фахівці звертають дедалі активнішу увагу на те, щоб в загальноосвітній системі виховання загальної культури людини включало в якості невід’ємного компоненту формування у нього культури здоров’я. Сьогодні в українській освіті недостатньо приділяється уваги цілеспрямованому вихованню у дітей культури здоров’я. Мета статті – розглянути професійні компетентності вчителя фізичної культури для використання на виховання учня, здатного формувати, відтворювати і транслювати досвід здорового способу життя. Готовність учителя фізичної культури до виконання здоров’язбережувальних завдань закладів середньої освіти забезпечується формуванням аксіологічної компетентності майбутнього вчителя в процесі професійно-педагогічної підготовки. Призначення здоров’язбережувальної діяльності вчителя полягає в забезпеченні для учня можливості збереження здоров’я протягом усього періоду навчання в школі, формування у нього знань і умінь організації, забезпечення та здійснення здорового способу життя, навичок використання їх у самостійному житті. Зміст здоров’язбережувальної діяльності вчителя фізичної культури є науковим положенням про здоровий спосіб життя, підходах і моделях формування здорового способу життя, системоутворюючим компонентом якого є цінність «здоров’я», яка надає ціннісну орієнтацію людини на ведення здорового способу життя. Здоров’я визнається однією з основних людських і педагогічних цінностей, а його збереження і забезпечення трактується як одна з основних педагогічних цілей. Рішення здоров’язбережувальних завдань закладів середньої освіти можливо за умови цілеспрямованого формування аксіологічного компетентності майбутнього вчителя фізичної культури в результаті формування ціннісного ставлення вчителя до здоров’я учнів, теоретичних знань і практичних умінь використання сучасних засобів фізичної культури для збереження і розвитку фізичного, психологічного та духовного здоров’я учнів. Таким чином, потрібно розглядати здоров’язбережувальну діяльність вчителя фізичної культури як спосіб оптимізації різних сторін і компонентів освітнього процесу школи, що забезпечують збереження і розвиток здоров’я учасників педагогічного процесу. uk_UA
dc.description.sponsorship The health of the younger generation is a complex result of the complex interaction of man with nature and society, including the influence of genetic factors, social, cultural, environmental, medical and other factors. According to official statistics, in recent years there has been a steady tendency towards the deterioration in the health indicators of school-age children. In recent years, experts have been paying ever more active attention to the fact that in the general educational system the upbringing of a person’s general culture includes as an integral component the formation of a health culture in him. Today, Ukrainian education does not pay enough attention to the purposeful upbringing of a health culture in children. The readiness of the teacher of physical culture to fulfill the healthsaving tasks of institutions of secondary education is ensured by the formation of the axiological competence of the future teacher in the process of professional-pedagogical training. The purpose of the teacher's health-preserving activity is to provide the student with the opportunity to maintain health during the entire period of schooling, to form his knowledge and abilities to organize, ensure and implement a healthy lifestyle, and skills to use them in independent living. Conclusions. The content of the health-preserving activities of a physical education teacher is a scientific statement about a healthy lifestyle, approaches and models for the formation of a healthy lifestyle, the backbone component of which is the value of «health», which gives a person a value orientation to maintaining a healthy lifestyle. Health is recognized as one of the basic human and pedagogical values, and its preservation and maintenance is treated as one of the main pedagogical goals. The solution of the health-preserving tasks of secondary education institutions is possible on condition of purposeful formation of the axiological competence of the future teacher of physical culture as a result of the formation of the teacher’s value attitude to pupils' health, theoretical knowledge and practical skills of using modern physical culture tools for preserving and developing the physical, psychological and spiritual health of pupils. The creative approach of the teacher of physical culture to the organization of the educational process and extracurricular activities is also important. Therefore, one should pay attention to the formation of the pedagogical creativity of the teacher of physical culture and practical skills in the use of innovative technologies in the pedagogical process. Thus, it is necessary to consider the health-saving activity of a teacher of physical culture as a way to optimize various aspects and components of the school's educational process, ensuring the preservation and development of the health of participants in the pedagogical process. uk_UA
dc.language.iso other uk_UA
dc.publisher ДЗ "Луганський національний університет імені Тараса Шевченка" uk_UA
dc.relation.ispartofseries Педагогічні науки;
dc.subject аксіологічна компетентність uk_UA
dc.subject здоров’язбереження uk_UA
dc.subject здоров’я uk_UA
dc.subject учитель uk_UA
dc.subject учень uk_UA
dc.subject фізична культура uk_UA
dc.title Формування готовності впровадження здоров'язбережувальних технологій в процесі професійно-педагогіної підготовки майбутніх вчителів фізичної культури uk_UA
dc.title.alternative Formation of Readiness to Implement Health-Saving Technologies in the Process of Professional and Pedagogical Training of Future Teachers of Physical Culture uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account