Abstract:
Автор статті визначає особливості музично-педагогічної діяльності майбутніх учителів-музикантів та її вплив на формування професійної самосвідомості. Припускається, що початок формування професійної самосвідомості відбувається під час професійного самовизначення. Музично-педагогічна діяльність розглядається як головний чинник професійного самовизначення майбутнього викладачамузиканта. Професійне самовизначення розуміється як один з найважливіших проявів суб’єкта діяльності та може розглядатися на двох взаємопов’язаних, але помітних рівнях: гностичному і практичному. Головні особливості музично-педагогічної діяльності є основними чинниками формування трьох підструктур професійної самосвідомості вчителя: творчість – когнітивного, емоційність (емпатія) – афективного, рефлексія – поведінкового. Музичне мислення впливає на формування як когнітивного, так і афективного компоненту, а музично-педагогічна компетенція об’єднує усі три підструктури.