Abstract:
Рекламні тексти, вміщені в періодичних виданнях кінця XIX – першої половини XX ст., що виходили українською мовою як в Україні, так і за її межами, становлять важливе джерело історичної, лінгвальної та соціокультурної інформації. Такі тексти можуть послужити вагомим документальним свідченням для розкриття особливостей впливу англійської мови та способу життя українців у США,в Канаді на мовно-культурне середовище української діаспори. Запозичення з англійської мови можна вважати однією з характерних стильових ознак рекламних текстів, опублікованих у діаспорних періодичних виданнях. Найбільш виразні тематичні групи лексичних анлгізмів утворюють назви осіб, назви побутових предметів (одягу; меблів, техніки тощо), назви продуктів харчування і лікарських засобів, назви фінансових та інших документів, закладів підприємницькою діяльності та ін..
Аналіз уживання англізмів у рекламних текстах кінця XIX – першої половини XX ст. доводить,що їх реальне функціонування в українській мові цього періоду досі не має адекватного відображення в сучасній українській лексикографії, зокрема – й у словниках слів іншомовного походження. Тому цілком умотивовано рекламні тексти згаданого періоду можна розглядати як джерельну базу для створення словників спеціального типу, що поєднували би у собі риси кількох типів словників (тлумачного, історичного, стилістичного тощо).
Description:
Ткач Л. О. Англізми в українських рекламних текстах кінця XIX – першої половини XX ст.: матеріали до словника / Л. О. Ткач, А. Ю. Прокопова // Лінгвістика : зб. наук. пр. / За ред. проф. К. Д. Глуховцевої. - Старобільськ : ДЗ „ЛНУ імені Тараса Шевченка”, 2016. - № 2 (35). - С. 15–47.