Abstract:
У статті розкрито зміст понять „передумови розвитку”, „шкoлoзнавство”. Надано історичний огляд розвитку теорії управління, розглянуто етапи розвитку управлінської науки в Україні протягом радянського й пострадянського часу, кожен з яких характеризується певними особливостями. Окреслено основні підходи до формування теорії управління в освітніх системах: підхід „від освіти”, підхід від класичного менеджменту, комплексно-методологічний підхід. Розглянуто зародження, вплив галузі педагогіки – „шкoлoзнавство”, яке вивчає принципи, закономірності, розробляє оптимальні форми й методи управління освітою, питання наукової організації педагогічної праці в школі та досліджує діяльність посадових осіб шкіл. Проаналізовано внесок і вплив зарубіжних учених, західних теорій менеджменту, розвиток теорії управління вищими закладами в Україні. Визначено та схарактеризовано основні передумови становлення та розвитку теорії управління вищими навчальними закладами в Україні (остання чверть ХХ – початок ХХІ століття).