dc.description.abstract |
У статті зроблено спробу простежити етимологію терміну «концепт», систематизувати його чисельні тлумачення в контексті психолінгвістичного, лінгвістичного, лінгвокогнітивного, культурного та лінгвокультурного підходів. Оскільки складність інтерпретації позиціонується, з одного боку, як наслідок міждисциплінарної природи концепту, а з іншого - його багатокомпонентної структури, розглянуто основні підходи сучасних науковців до проблеми структурування концепту (С. Воркачов, Н. Венжинович, В. Зусман, Ю. Степанов, Я. Яремко та ін.). Проаналізовано особливості кореляції термінів «концепт», «поняття», «універсалія», «стереотип»; окреслено принципові ознаки концепту, а також критерії класифікації та дискусійні питання типології. Досліджено погляди науковців на диференціацію концептів пізнавальних та художніх (С. Аскольдов), вербальних і невербальных (В. Зусман); індивідуально-психологічна складова художнього концепту позначена як маркер його унікальної позиції порівняно з концептом пізнавальним. |
uk_UA |