Abstract:
У статті йдеться про проблему використання невербальних засобів спілкування у діловому дискурсі в рамках глобального суспільства. Елобалізація створює новий лінгвістичний та культурний контекст, який впливає на поведінку всіх учасників комунікативного процесу. Наголошується роль англійської мови як міжнародної мови бізнесу, та вивчаються шість типів невербальної комунікації, що можуть істотно змінити або вплинути на процес чи результат ділових переговорів, так само як і на повсякденні робочі ситуації в полікультурному діловому середовищі. Зазначається, що вербальним засобам зазвичай приділяється більше уваги під час вивчення мови чи культури, тоді як невербальним засобам відводиться лише другорядна роль. Автор фокусується на тому, що найповніше розуміння контексту (особливо ділового дискурсу) можливе лише за урахуванням як вербальних, так і невербальних засобів комунікації у комплексі. Через це необхідним є чітке висвітлення функцій невербальних засобів комунікації з урахуванням національних (регіональних) культурних особливостей під час курсів з вивчення англійської мови як іноземної та/або англійсько мови за професійним спрямуванням (ділова мова, ділове спілкування тощо).