Digital Repository of Luhansk Taras Shevchenko National University

Особливості досліджень з дитячою аудиторією

Show simple item record

dc.contributor.author Хобта, С. В.
dc.contributor.author Котеленець, К. М.
dc.date.accessioned 2025-09-22T10:57:03Z
dc.date.available 2025-09-22T10:57:03Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.other УДК 316.65:316.35:316.42
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/11383
dc.description Хобта С. В. Особливості досліджень з дитячою аудиторією / С. В. Хобта, К. М. Котеленець // Соціальні технології: актуальні проблеми теорії та практики. — 2023. — Вип. 100. — C. 75-89. uk_UA
dc.description.abstract В статті розглядаються особливості емпіричних досліджень з дитячою аудиторією. Показано, що дитяча аудиторія є об’єктом зацікавленості різних наук – психології, економіки, педагогіки, демографії, соціології. Наразі досліджень дитячої аудиторії в Україні стає більше. Це пов’язано як із розширенням тематики цих досліджень на глобальному рівні (загальне поглиблення розуміння важливості дослідження цієї групи, розуміння необхідності формування у молодого покоління ціннісної системи, ґрунтованої на принципах сталого розвитку, з’являються нові виклики, пов’язані розвитком комунікаційних технологій і штучного інтелекту, тощо), так і з тим, що у зв’язку з війною, Україна опинилась у групі «вразливих» суспільств, де існує гостра потреба в дослідженні гуманітарних проблем, моніторингу міжнародної допомоги, а діти – одна з ключових вразливих соціальних груп, яка привертає до себе особливу увагу. Зростання інтересу до дитячої аудиторії в світі і в Україні зумовлює необхідність аналізу методології дослідження цієї групи. Автори, на основі опублікованих досліджень, особистого досвіду роботи, спілкування з колегами-практиками, виокремлюють організаційні, етичні і методичні особливості роботи з дитячою групою в соціальних дослідженнях: дитино центричний підхід; відмова від формату гри на користь короткого інтерв’ю; використання проективних підходів і стимульних матеріалів, які допомагають як тримати увагу дітей, так і полегшують відповіді на питання по оцінці і ставленню; необхідність контролю тривалості опитування і присутності дорослих. Особлива увага приділена питанню захисту персональних даних дітей. Зокрема, продемонстровано, що наразі, з огляду на те, що більшість досліджень з дітьми виконуються в межах міжнародних проектів, виникає необхідність слідувати європейським стандартам щодо захисту даних (вимогам GDPR), з використанням анонімізації або псевдоанонімізації даних uk_UA
dc.language.iso other uk_UA
dc.subject дитяча аудиторія uk_UA
dc.subject соціальні дослідження uk_UA
dc.subject якісні дослідження uk_UA
dc.subject діти uk_UA
dc.subject підлітки uk_UA
dc.subject фокусовані групові інтерв’ю uk_UA
dc.subject модератор uk_UA
dc.subject захист персональних даних uk_UA
dc.subject анонімізація та псевдоанонімізація персональних даних uk_UA
dc.subject GDPR uk_UA
dc.subject кодекс професійної етики соціолога uk_UA
dc.title Особливості досліджень з дитячою аудиторією uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account