Abstract:
Психологічні аспекти фізичного виховання є ключовими для забезпечення ефективного навчального процесу, а також розвитку фізичної активності школярів. Метою дослідження є вивчення психологічних аспектів мотивації учнів до занять фізичним вихованням та спортом та розробка рекомендацій щодо підвищення мотивації через педагогічні та психологічні підходи. У статті здійснено аналіз основних факторів, що впливають на мотивацію учнів до занять фізичною культурою та спортом, визначено психологічні бар’єри, які знижують рівень цієї мотивації, оцінено вплив соціальних і культурних факторів на мотивацію учнів. Також розроблено педагогічні стратегії для підтримки та розвитку мотивації учнів до фізичних вправ. Подолання психологічних бар’єрів, таких як страх невдачі та низька самооцінка, потребує комплексного підходу, включаючи роботу з психологами та зміцнення впевненості учнів у своїх силах через досягнення маленьких успіхів у спортивних заняттях. Ефективна педагогічна стратегія для підтримки і розвитку мотивації учнів до фізичних вправ полягає в інтеграції різних методів та підходів, що враховують індивідуальні особливості учнів, створюють позитивну атмосферу і стимулюють внутрішню мотивацію. За допомогою таких стратегій учні можуть не лише досягати високих спортивних результатів, а й розвивати здорові звички на все життя.
Description:
Лопуга Г. В. Психологічні аспекти фізичного виховання: як підтримати мотивацію учнів до занять спортом / Г. В. Лопуга, В. М. Решетілова, М. К. Присяжна та ін. // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка: Педагогічні науки. - 2025. - № 1, березень. – С. 90-97.