Abstract:
Актуальною проблемою є використання можливостей самодіагностування й готовності майбутніх педагогів до самодіагностики діяльності як важливого ресурсу їх професійно-творчого зростання, що потребує удосконалення професійної підготовки засобами діагностичної та самодіагностичної діяльності як важливих факторів формування їх творчого образу.
У статті розкрито особливості професійної підготовки майбутніх педагогів до самодіагностування, його специфіка, функції, аналіз рівня сформованості їх готовності до самодіагностичної діяльності, стану організації підготовки до самодіагностики як важливого чинника формування творчої особистості в умовах навчального закладу. Розглянуто можливості самодіагностування майбутніми педагогами діагностичних умінь як важливого ресурсу підвищення якості професійно-творчого зростання в умовах університетської освіти.
Виявлено стан підготовки студентів до практичного самодіагностування в умовах закладу вищої освіти; недооцінка її ролі в професійному становленні студентів, переобладнання низького та середнього рівня їх готовності до самодіагностичної діяльності, відсутність систематичної роботи щодо формування цього складного утворення в системі університетської освіти. Дані формувального експерименту підтвердили можливості професійної підготовки майбутніх педагогів до самодіагностичної діяльності у спеціально створених педагогічних умовах, оновлення її змісту, методики та технології, використання інтерактивних форм і методів, діагностичного інструментарію, що позитивно впливає на професійне становлення майбутніх педагогів в системі університетської освіти.
Description:
Чувасов М. О. Підготовка майбутніх педагогів до самодіагностування як ресурс успішності їх професійно-творчого зростання / М. О. Чувасов // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка: Педагогічні науки. - 2025. - № 1, березень. – С. 105-112.