Abstract:
У статті розглянуто теоретичні аспекти проблеми формування ціннісного ставлення до здоров’я дітей і молоді. Висвітлено актуальні питання використання соціально-педагогічних можливостей позашкільної освіти та її освітньо-виховного середовища, які забезпечують розвиток у вихованців ціннісного ставлення до власного здоров’я. Розкрито значення запровадження
соціально-педагогічних програм формування у вихованців культури здоров’язбереження у закладах позашкільної освіти різного спрямування.
Схарактеризовано базові принципи формування ціннісного ставлення до здоров’я вихованців закладу позашкільної освіти. Зазначено, що реалізація наведених принципів здійснюється за допомогою реалізації специфічних соціально-педагогічних умов, представлена їх характеристика в руслі означеної проблеми. Акцентовано увагу на тому, що їх запровадження сприятиме формуванню стійких мотиваційних установок вихованців закладу освіти на здоровий
спосіб життя, розвиток навичок для підтримання власного здоров’я, вихованню здорової та гармонійно розвиненої особистості.
Охарактеризовано соціально-педагогічні умови як спеціально створені в освітньо-виховному середовищі сприятливі обставини для позитивного соціального розвитку особистості та її соціалізації, розкрито гуманістичний потенціал соціально-педагогічних технологій у формуванні здоров’язбережувального середовища освітньої установи. Обґрунтовано специфіку
й особливості реалізації соціально-педагогічних умов, за допомогою яких може бути досягнуто мету формування ціннісного ставлення до здоров’я в різновікових групах у закладах позашкільної освіти.
Проблема, порушена у статті, це важливий етап у розробці психолого-педагогічних інструментів у формуванні ціннісного ставлення до здоров’я вихованців закладів позашкільної освіти, забезпеченні системного підходу до виховання, що передбачає як теоретичні, так і практичні аспекти.
Description:
Пей Ян. Соціально-педагогічні умови формування ціннісного ставлення до здоров’я
вихованців закладу позашкільної освіти / Ян Пей // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка: Педагогічні науки. - 2025. - № 1, березень. – С. 137-143.