Digital Repository of Luhansk Taras Shevchenko National University

Психологічні та соціальні виклики, з якими стикаються діти-ВПО в закладах загальної середньої освіти

Show simple item record

dc.contributor.author Калінін, Є. М.
dc.contributor.author Харченко, Л. Г.
dc.date.accessioned 2025-08-11T11:20:14Z
dc.date.available 2025-08-11T11:20:14Z
dc.date.issued 2025
dc.identifier.other УДК 37.013.42
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/11301
dc.description Калінін Є. М. Психологічні та соціальні виклики, з якими стикаються діти-ВПО в закладах загальної середньої освіти / Є. М. Калінін, Л. Г. Харченко // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка: Педагогічні науки. - 2025. - № 1, березень. – С. 59-65. uk_UA
dc.description.abstract В статті висвітлено психологічні та соціальні виклики, з якими стикаються діти-ВПО в закладах загальної середньої освіти, виокремлено низку особливостей за визначеними напрямками. Соціальні виклики дітей-ВПО в закладах загальної середньої освіти: 1) складність соціальної адаптації – діти-ВПО проходять складні етапи адаптації до нового середовища; 2) травматичний досвід – пережиті стреси і травми війни є важливими бар’єрами для нормальної соціалізації та адаптації; 3) потреба в соціально-педагогічній підтримці – діти-ВПО потребують значної соціально-педагогічної підтримки від закладів освіти та місцевих громад для ефективної адаптації; 4) інтеграція в класний колектив – включає в себе такі труднощі, як: соціальна ізоляція і стереотипи, проблеми в спілкуванні з однокласниками, недостатня підтримка з боку однокласників; інтеграція в клас є важливим етапом соціалізації дітей-ВПО. Виділено такі психологічні виклики, з якими стикаються діти-ВПО в закладах загальної середньої освіти: 1) психологічні травми і стреси – діти-ВПО часто відчувають значні стреси і психологічні 2) недостатня кількість фахівців – школи, які приймають дітей-ВПО, часто мають дефіцит кваліфікованих психологів та соціальних працівників; 3) відсутність чітких методів і програм – психологічні служби часто стикаються з відсутністю адаптованих методів і програм для роботи з дітьми; 4) обмежена співпраця з сім’ями – ефективна психологічна підтримка дітей-ВПО вимагає залучення батьків або опікунів. Для їх подолання необхідно розробити та впровадити спеціалізовані програми підтримки. uk_UA
dc.language.iso other uk_UA
dc.publisher ДЗ "Луганський національний університет імені Тараса Шевченка" uk_UA
dc.subject діти-ВПО uk_UA
dc.subject психологічні виклики uk_UA
dc.subject соціальні виклики uk_UA
dc.subject заклади загальної середньої освіти uk_UA
dc.subject освіта uk_UA
dc.title Психологічні та соціальні виклики, з якими стикаються діти-ВПО в закладах загальної середньої освіти uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account