| dc.contributor.author | Калінін, Є. М. | |
| dc.contributor.author | Харченко, Л. Г. | |
| dc.date.accessioned | 2025-08-11T11:20:14Z | |
| dc.date.available | 2025-08-11T11:20:14Z | |
| dc.date.issued | 2025 | |
| dc.identifier.other | УДК 37.013.42 | |
| dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/123456789/11301 | |
| dc.description | Калінін Є. М. Психологічні та соціальні виклики, з якими стикаються діти-ВПО в закладах загальної середньої освіти / Є. М. Калінін, Л. Г. Харченко // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка: Педагогічні науки. - 2025. - № 1, березень. – С. 59-65. | uk_UA |
| dc.description.abstract | В статті висвітлено психологічні та соціальні виклики, з якими стикаються діти-ВПО в закладах загальної середньої освіти, виокремлено низку особливостей за визначеними напрямками. Соціальні виклики дітей-ВПО в закладах загальної середньої освіти: 1) складність соціальної адаптації – діти-ВПО проходять складні етапи адаптації до нового середовища; 2) травматичний досвід – пережиті стреси і травми війни є важливими бар’єрами для нормальної соціалізації та адаптації; 3) потреба в соціально-педагогічній підтримці – діти-ВПО потребують значної соціально-педагогічної підтримки від закладів освіти та місцевих громад для ефективної адаптації; 4) інтеграція в класний колектив – включає в себе такі труднощі, як: соціальна ізоляція і стереотипи, проблеми в спілкуванні з однокласниками, недостатня підтримка з боку однокласників; інтеграція в клас є важливим етапом соціалізації дітей-ВПО. Виділено такі психологічні виклики, з якими стикаються діти-ВПО в закладах загальної середньої освіти: 1) психологічні травми і стреси – діти-ВПО часто відчувають значні стреси і психологічні 2) недостатня кількість фахівців – школи, які приймають дітей-ВПО, часто мають дефіцит кваліфікованих психологів та соціальних працівників; 3) відсутність чітких методів і програм – психологічні служби часто стикаються з відсутністю адаптованих методів і програм для роботи з дітьми; 4) обмежена співпраця з сім’ями – ефективна психологічна підтримка дітей-ВПО вимагає залучення батьків або опікунів. Для їх подолання необхідно розробити та впровадити спеціалізовані програми підтримки. | uk_UA |
| dc.language.iso | other | uk_UA |
| dc.publisher | ДЗ "Луганський національний університет імені Тараса Шевченка" | uk_UA |
| dc.subject | діти-ВПО | uk_UA |
| dc.subject | психологічні виклики | uk_UA |
| dc.subject | соціальні виклики | uk_UA |
| dc.subject | заклади загальної середньої освіти | uk_UA |
| dc.subject | освіта | uk_UA |
| dc.title | Психологічні та соціальні виклики, з якими стикаються діти-ВПО в закладах загальної середньої освіти | uk_UA |
| dc.type | Article | uk_UA |