Abstract:
У статті розглянуто фасилітацію в процесі підготовки майбутніх соціальних працівників як метод навчання, що сприяє підвищенню ефективності групової роботи та взаємодії між студентами, формуванню необхідних для професійної діяльності компетентностей у майбутніх фахівців із соціальної роботи і який вміщує макропроцесний рівень (мета, стратегія, командоутворення,
стратегічне планування), рівень методів, що належать моделі вирішення проблем («Пошук майбутнього», «Динамічна фасилітація», «Саміт позитивних змін»), мікропроцесний рівень (окремі техніки: мозковий штурм, аналіз Парето, створення уявних карт тощо). Характеризується види навчальних проєктів, а саме: дослідницькі проєкти соціальних проблем сімей, дітей, громади,
вразливих верств населення; творчі проєкти, які визначаються логікою спільної діяльності учасників та їхніми інтересами, передбачають вироблення унікальних рішень та інноваційних підходів; пізнавальні проєкти, орієнтовані на дослідження певного об’єкта чи процесу, що сприяє
розвитку командної роботи, творчого потенціалу, удосконаленню критичного мислення, комунікативних навичок, вміння співпрацювати; практико-орієнтовані проєкти, націлені на отримання
конкретного практичного результату, що передбачають створення соціальних ініціатив або проєктів, які мають безпосередню користь для громади, відображають соціальні цінності студентів.
Description:
Краснова Н. П. Метод фасилітації в процесі підготовки майбутніх соціальних праців-
ників до проєктивної діяльності / Н. П. Краснова // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка: Педагогічні науки. - 2025. - № 1, березень. – С. 66-73.